استاندار خراسان رضوی گفت: ۱۱۲ هزار ملک مازاد بر نیاز، متعلق به نهادهای حکومتی و دستگاههای اجرایی در سطح این استان وجود دارد.

 نهادها در خراسان رضوی ۱۱۲ هزار ملک مازاد دارند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی  در مراسم آغاز عملیات ساخت اردوگاهی جدید برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر در حومه مشهد افزود: ۲۱ هزار قطعه ملک از این تعداد املاک مازاد در خراسان رضوی مربوط به دستگاههای اجرایی و ۹۱ هزار قطعه متعلق به نهادهای حکومتی است.
وی ۵۰ درصد این املاک را فاقد بهره‌وری اعلام و بیان کرد: دولت به دستگاههای تحت مدیریت خود تکلیف واگذاری املاک مازاد را ابلاغ کرده تا این املاک برای اجرای پروژه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با واگذاری این املاک می‌توان با صرف هزینه مختصر پروژه‌های دیگری را اجرایی کرد. 
وی در ادامه به ساخت اردوگاه جدید برای معتادان متجاهر در مشهد اشاره و بیان کرد: از اجرای این پروژه خشنود نیستیم اما برخی افراد جامعه به دلیل مشکلات و نارساییهای فرهنگی، اقتصادی و  اجتماعی گرفتار اعتیاد می‌شوند که باید به عنوان یک بیماری برای درمان آنها برنامه‌ریزی کرد.
رزم‌حسینی گفت: در موضوع ساماندهی معتادان علاوه بر حل مشکل اعتیاد آنها، باید توانمندی و بنیه اقتصادی این افراد نیز تقویت شود تا شعار "شهر بدون متکدی و معتاد متجاهر" در مشهد محقق گردد. 

وی در ادامه همچنین به گسترش شیوع ویروس همه‌گیر کرونا اشاره و بیان کرد: میزان شیوع بیماری کووید ۱۹ در شهرهایی که در آنها استفاده از ماسک برای شهروندان اجباری اعلام شده، به صفر رسیده ‌است. 
استاندار خراسان رضوی افزود: اگر همه ما مراقبتهای بهداشتی را بطور جمعی و فردی انجام دهیم، کار دولت و کار مردم بخاطر ویروس کرونا تعطیل نمی‌شود.

وی گفت: باید سبک زندگی خود را تا زمان کشف واکسن ویروس کرونا و شیوه درمان بیماری کووید ۱۹ تغییر دهیم.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در مراسم آغاز عملیات ساخت اردوگاهی جدید برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر گفت: مساحت این کمپ ۳.۲ هکتار است که در مرحله نخست اجرای آن ۲.۲ هکتار محوطه‌سازی صورت می‌گیرد. 

خلیل‌الله کاظمی افزود: دو ساختمان و سه سوله نیز در همین مرحله از ساخت اردوگاه نگهداری و درمان معتادان متجاهر بطور کامل ساخته و یا بازسازی می‌شوند. 
وی ادامه داد: هزینه نهایی ساخت اردوگاه جدید برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده تا در مدت ۱۳۵ روزه به بهره‌برداری برسد. 

معاون شهردار مشهد گفت: پروژه ساخت اردوگاه نگهداری و درمان معتادان متجاهر، علاوه بر مدیریت شهری مشهد برای ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و همچنین دادستانی خراسان رضوی اهمیت بسیاری دارد لذا همه این دستگاهها و پیگیر آن هستند. 

عملیات ساخت اردوگاه نگهداری و درمان معتادان متجاهر با حضور  استاندار خراسان رضوی، شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد در کیلومتر ۱۰ جاده مشهد - شاندیز واقع در حومه شمال غرب مشهد آغاز شد. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.