جنبش حماس اعلام کرد، هرگونه لطمه زدن به مسجدالاقصی فتیله‌های جنگ را شعله‌ور خواهد کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد، هرگونه لطمه وارد کردن به مسجد الاقصی به معنای شعله‌ور شدن فتیله‌های جنگ خواهد بود و اشغالگران بهای تجاوزاتشان به مسجدالاقصی را با خون و جانشان پرداخت خواهند کرد.

در بیانیه جنبش حماس همچنین آمده است، صهیونیست‌ها نمی‌توانند در برابر قدرت تحرکات وجنبش‌های مردمی فلسطین ایستادگی کنند. ملت فلسطین با قدرت خود قادر هستند طرح‌های اشغالگرانه علیه قدس و اراضی فلسطین را متوقف کنند و آنها قادر هستند هر کار غیرممکنی را ممکن سازند.

این جنبش ضمن محکوم کردن تصمیم احمقانه و جدید رژیم صهیونیستی مبنی بر بستن باب الرحمة، با هدف یهودی‌سازی و تبدیل آن به کنیسه، اعلام کرد، این طرح‌ها و تصمیمات خطرناک هرگز عملی نخواهد شد و فلسطینیان قادر هستند قفل‌هایی که اشغالگران بر دروازه‌های مسجدالاقصی گذاشته‌اند، بشکنند و با توکل بر خدا این توطئه‌های اشغالگران شکست خواهد خورد.

جنبش حماس در بیانیه مذکور استقامت و پایداری اهالی قدس و فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و دفاع آنها از مسجدالاقصی را ارج نهاد.

جنبش حماس همچنین از موضع هیأت‌های اسلامی مسجدالاقصی که پیشتر اعلام کرده بودند باب الرحمة بخش جدایی‌ناپذیر مسجدالاقصی است، قدردانی کرد.

جنبش مذکور از سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب خواست فورا به منظور  توقف هر گونه خطری که مسجدالاقصی در معرض آن قرار دارد، وارد عمل شوند و از هر راهی برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی استفاده کنند تا مانع تحقق خواسته‌های آنها شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.