مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی نخستین مرکز فنی و حرفه‌ای طلا و جواهر در مشهد خبر داد.

مرکز تخصصی طلا و جواهر فنی و حرفه‌ای در مشهد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، افشین رحیمی گل خندان اظهار داشت: سال ۹۹ با نام جهش تولید نامگذاری شده و جهش تولید زمانی است که تقاضا برای کالا وجود داشته باشد؛  تقاضای بالا بستگی به کیفیت محصول داشته و کیفیت بدست نمی‌آید مگر با نیروی کار متخصص که خوب آموزش و مهارت آموزی را تجربه کرده‌اند.  

وی ادامه داد: نقش نیروی انسانی ماهر و متخصص در جهش تولید نقشی بی‌بدیل است که در همین راستا هدف سازمان فنی و حرفه‌ای استان حرکت به سمت «جهش مهارت» است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: کار کردن و داشتن شغل از ضروریات فردی و اجتماعی است؛  هر انسانی سرانجام باید عهده‌دار شغلی شود تا بتواند علاوه بر اداره زندگی خود، به جامعه نیز خدمت کند؛  دوام جامعه نیز به میزان کار افراد بستگی دارد و جوامعی بیشتر پیشرفت می‌کنند که افراد آن در ایجاد اشتغال و کارآفرینی کارآمدتر باشند.

رحیمی گل‌خندان خاطرنشان کرد: ۵۴ شورای مهارت و سه شورای مهارت استانی، ۵۱ شورای مهارت شهرستانی در اختیار داریم و اولین جلسه شورای مهارت آموزی شهرستان گناباد را نیز امروز برگزار کردیم.

وی بیان داشت: تنها سازمانی هستیم که از سن ۷ یا ۸ سال آموزش داریم تا ۷۰ سال، سازمان به دنبال این است مهارت‌ها را در سطح جامعه افزایش دهد زیرا که نقش نیروی انسانی در جهش تولید خیلی تاثیر دارد. در بحث کیفی‌سازی آموزش، چهار تفاهم‌نامه در بخش فنی حرفه‌ای استان دنبال کردیم بخشی در حال انجام است و بخشی تمام شده است.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان خراسان رضوی عنوان کرد: در بحث آموزش‌های فنی حرفه‌ای کلاس نظری نیست که یک تخته وایت برد لازم داشته باشد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کاربردی و دارای زیرساخت‌هایی است.

رحیمی گل خندان  با اشاره به هدفمندی آموزش‌ها در شورای مهارت آموزی بیان کرد: در استان نخستین مرکز طلا و جواهر تا دو ماه آینده در مشهد افتتاح می‌شود و مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای در سنگان خواف داریم.  

وی با اشاره به تفاهم نامه با مرکز رشد اظهار داشت: ما امسال با مرکز رشد تفاهم داریم در مرکز رشد مهارت، یک کارگاه در اختیار هرکس که ایده‌ای دارد می‌گذاریم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.