سخنگوی جبهه پایداری گفت: ممکن است در آینده نمایندگان بخواهند از رئیس‌جمهور سؤال کنند. چنانچه در این سؤال و جواب، مواجهه‌ای صورت گرفت، نمایندگان مراقب باشند که فضای مؤمنانه و تقوا حاکم باشد نه تخاصم.

فضای نقد عالمانه حاکم شود/ دشمن منتظر است قوای مختلف به‌روی هم چنگ بکشند

قدس آنلاین: مجید متقی فر، سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به بیانات رهبر معظّم انقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس، گفت: رهبر انقلاب به اصل سؤال مجلس یا ارزیابی عملکرد وزیر امور خارجه ورود نکردند و قضاوتی را در این باره مطرح نکردند. در حالی که ناراحتی دوستان آقای ظریف، سؤالاتی بود که نسبت به عملکرد وی از سوی نمایندگان مطرح شده بود و ایجاد برخی حواشی را بهانه قرار دادند.

همه عقلا اهانت به ظریف را تقبیح کردند

وی با بیان اینکه کلیّت مجلس سخنان منطقی را با وزیر خارجه مطرح کرد، اظهار داشت: یکی دو نفر در این میان، الفاظ خوبی به کار نبرده بودند و دور از انتظار رهبر انقلاب و همه عقلا بود. منطق غالب بر مجلس هم اینگونه بود. دوستان ما در جبهه پایداری هم این موضوع را تقبیح کردند و گفتند که به هیچ وجه این حرکات از سوی دوستان ما رخ نداده است.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه سؤال و استیضاح حق نمایندگان است و بی‌ادبی و به‌کاربردن الفاظ ناشایست، معنایی ندارد، گفت: دوستان آقای ظریف از این ناراحت هستند که در پیشگاه ملّت شرمنده‌اند. این‌ها هنوز هم برجام را سند افتخار می‌دانند و ادعا می‌کنند رهبری راضی به مذاکرات بوده و وانمود می‌کنند چیزی که منتقدان می‌گویند نظر رهبری نیست.

ظریف به جای اینکه بگوید کجای برجام سند افتخار است، کلی‌گویی می‌کند

متقی فر با بیان اینکه دوستان آقای ظریف و رسانه‌هایشان، موضوعاتی را مطرح می‌کنند که خلاف بیّن است، اظهار داشت: شروط رهبری را در برجام رعایت نکردند و وزیر محترم خارجه به‌جای اینکه به این موضوع بپردازد و پاسخ دهد که کجای برجام، سند افتخارآمیز است، به کلی‌گویی پرداخت و به اشکالات وارد شده از سوی نمایندگان پاسخ نداد. آقای ظریف مواردی از قبیل اینکه شما به من دروغگو می‌گویید و رهبری گفته‌اند شما صداقت دارید را مطرح کرد به جای پاسخگویی.

وی ادامه داد: آقای ظریف در مجلس توان پاسخگویی نداشتند و خودشان را در موضع ورشکستگی کامل می‌بینند، چرا که هفت سال شرمندگی را نمی‌توانند توجیه کنند. از طرفی یکی دو نفر هم خواسته یا ناخواسته حرف اشتباهی می‌زنند و دوستان آقای ظریف به این می‌چسبند و موضوع اصلی را رها می‌کنند.

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه موضوع اصلی، ارزیابی عملکرد ظریف و دولت روحانی است، خطاب به دولت گفت: شما هفت سال مردم را به سمت فلاکت بردید. برجامی که کلی به آن امید داشتید تبدیل به درخت «زَقوم» شد و به جای اینکه گلابی شیرین بدهد، میوه تلخ داد و کام مردم از حضور شما در قدرت تلخ است. این‌ها را چرا جواب نمی‌دهید؟ بیایید بگویید منتقدان دروغ می‌گویند و مردم خیلی هم راضی هستند و ما خیلی هم خوب کار کرده‌ایم و تورم و مشکل مسکن دروغ است. چرا به این‌ موضوعات نمی‌پردازید که ماحصل هفت سال مسیر اشتباهی است که شما رفته‌ای؟ علی رغم تذکرات همان رهبری که ادعا می‌کنید از شما حمایت کرده است.

متقی فر ادامه داد: مگر در دیدار دانشجویان درباره نقش رهبری در برجام سؤال نشد؟ و ایشان نفرمودند که مگر واقعیت‌ها را نمی‌بینید و من به شکل مکتوب، شروطی را برای برجام قید کردم؟ دوستان آقای ظریف چرا به این‌ها نمی‌پردازند؟ چون شرمنده خدا و خلق خدا هستند. هر انسانی که فهم کمی هم داشته باشد این‌ موضوعات را می‌فهمد.

حامیان برجام چون جوابی ندارند به خاکی می‌روند تا نقدها زیر غبار گم شود

وی با بیان اینکه حامیان برجام از پرداختن به مسائل کارشناسی ابا دارند، گفت: برخی نمایندگان هم متوجه نیستند و حرف‌های تندی می‌زنند و مثلاً به وزیر خارجه گفته‌اند که شما دروغ می‌گویید. ما هم این سخنان را نپسندیدیم. نه ظریف، بلکه هر کسی برای پاسخگویی به مجلس برود، باید به‌طور منطقی برخورد کرد. این در جای خودش، امّا شما بگویید چرا به ایرادات وارده به برجام جواب نمی دهید. چون مستندی در دست ندارید، به خاکی می‌روید و شلوغ می‌کنید تا نقدها زیر غبار شانتاژ دیده نشود.

متقی فر با بیان اینکه مردم از این مجلس انتظار دارند، تصریح کرد: نمایندگان باید در مواجهه با افرادی که به عملکردشان اشکال دارند، با متانت برخورد کنند و صبورانه و با منطق مستحکم برخورد کنند و شأن مجلس را با عبارات سخیف پایین نیاورند.


سخنگوی جبهه پایداری افزود: ممکن است در آینده نمایندگان بخواهند از رئیس‌جمهور سؤال کنند. چنانچه در این سؤال و جواب، مواجهه‌ای صورت گرفت، نمایندگان مراقب باشند که فضای مؤمنانه و تقوا حاکم باشد نه تخاصم. دشمن منتظر است ببیند مسئولین و قوای مختلف به روی هم چنگ می‌اندازند. باید فضای تخاصم را تبدیل به نقد عالمانه کنند. این انتظاری است که همه دارند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.