مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت:با توجه به شیوع موج دوم کرونا و تاکید مقام معظم رهبری بر ادامه جریان مواسات ، تمرکز اقدامات دستگاه های حاکمیتی، دولت، بخش خصوصی و مردم در زمینه کمک به محرومان و نیاز مندان ضرور ی می باشد.

 لزوم تداوم جریان مواسات و همدلی مومنانه در خراسان رضوی/توزیع ۱۷۵هزار بسته معیشتی /جمع آوری ۳۴۰میلیارد زکات در استان

حبیب الله آسوده در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر ۳۴۰میلیارد ریال زکات در سطح خراسان رضوی جمع آوری شد.

وی تصریح کرد: این مبلغ در سرفصل های مختلف از جمله زکات فطره،  زکات عمرانی نظیر خانه عالم و مسجد که در مناطق بومی محل جمع آوری زکات هزینه شده است، زکات واجب و زکات مستحب  ارائه شد و امسال نیز انتظار می رود در فصل زکات که معمولا از سه ماهه دوم سال آغاز می شود با همکاری و مساعدت مردم و خیرین از مبلغ  سال گذشته بیشتر جمع آوری شود تا در شرایط کرونایی بتوانیم بخش زیادی از  مشکلاتی که طبقه آسیب پذیر و ضعیف با آن مواجه هستند را از طریق فریضه زکات برطرف کنیم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افزود: براساس برنامه ای قرار است با کمک اعضای شورای زکات در شهرستان ها و هسته های شورای زکات روستاها و کمک مبلغین سازمان تبلیغات مستقر در روستاها امسال بتوانیم شرایط بهتری را در جمع اوری زکات نسبت به سال گذشته در پایان فصل زکات داشته باشیم.

آسوده  با اشاره به اینکه  زکات فطریه به طور متمرکز از طرف بهزیستی ، کمیته امداد و صندوق های خیریه در استان جمع آوری شد، افزود: در دبیرخانه شورای زکات استان  که کمیته امداد مدیریت آن رابرعهده دارد هماهنگی ها و جلسات مختلف برگزار شد و حدود ۱۵۰ میلیارد ریال امسال در موضوع فطریه در سطح استان توسط تمام دستگاه هاو مجموعه های نیکوکار و خدمت رسان و خیریه های دارای مجوز جمع آوری شد که این مبلغ  توسط خوداین مجموعه ها نیز  بین نیازمندان توزیع گردید .

وی تصریح کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم و تاکید بر ادامه جریان مواسات و رزمایش همدلی مومنانه کمیته امداد استان نیز جلساتی را به صورت حضوری و ویدئو کنفرانسی با ادارات این مجموعه در شهرستان ها برگزار کرده است تا  در حوزه های اطعام ، بسته های معیشتی و در شهریور ماه نیز بسته های لوازم التحریر با محوریت مراکز نیکوکاری و مساعدت مردم را اجرایی کند  تا نیازهای افراد تحت پوشش و حتی غیر تحت پوشش را برطرف سازد.

آسوده ادامه داد: انتظار این است که دستگاه های حاکمیتی، دولت، بخش خصوصی و مردم  در این مرحله نیز مجددا در کنارهم قرار بگیرند تا با تمرکز اقدامات،  نیازمندی از دریافت کمک محروم نباشد.

وی افزود:  بخشی از بانک اطلاعاتی افراد نیازمند استان که در مرحله اول جریان مواسات جمع آوری شده بود  در سامانه خیر و احسان تقریبا موجود است و در  تلاش هستیم اطلاعاتی که در این مرحله جمع آوری شده و هنوز ثبت نشده اند را نیز ثبت کنیم  تا بانک اطلاعاتی متمرکزی از افراد نیازمند  در استان داشته باشیم.

آسوده تصریح کرد:  شرایط خراسان رضوی از حیث این بانک اطلاعاتی با کمک نهاد های دیگر نظیر آستان قدس رضوی، سپاه، شهرداری ، مراکز نیکوکاری ، سازمان تبلیغات، اداره اوقاف از بسیاری از استان های کشور بهتر است ، از این رو در جهت سامان بخشی به آنها باید تلاش بیشتری انجام شود.

وی افزود: در مرحله اول بیش از ۱۷۵هزار بسته معیشتی تا نیمه تیرماه در بین نیازمندان استان توزیع شده است و همچنین  تاکنون مراکز اشتغال تحت پوشش کمیته امداد و مراکز نیکوکاری استان  بیش از ۷میلیون ماسک و لوازم بهداشتی را تولید کرده اند .   

انهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.