معاون کتابخانه ‌های سازمان کتابخانه ‌ها، موزه ‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از اهدای بیش از ۶ هزار نسخه کتاب از سوی این سازمان به مراکز فرهنگی، زائرسرای رضوی و مناطق محروم مشهد و شهرستان‌ ها خبر داد.

اهدای ۶ هزار نسخه کتاب به کتابخانه ‌ها و مراکز فرهنگی سطح کشور

به گزارش قدس آنلاین، حسین خسروی با اعلام این خبر یکی از رسالت ‌های این سازمان را، اهدا و ارسال کتاب به مراکز فرهنگی در مشهد و شهرستان ‌های سراسر کشور با اولویت مناطق محروم عنوان کرد و گفت: این کتاب ها بنا به درخواست مراکز مختلف و اعلام نیاز هر مرکز به موضوعات خاص، توسط نماینده هر مرکز انتخاب و سپس ارسال می ‌شود.

وی، آماده سازی بیش از ۳ هزار نسخه کتاب در موضوعات مختلف برای اهدا به کتابخانه حضرت علی‌اصغر(ع) شهرستان تایباد را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که به همت سازمان کتابخانه ‌های آستان قدس صورت گرفته است.

خسروی با اشاره به توالی دو ساله همکاری کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی در راستای تهیه بسته ‌های فرهنگی اهدایی برای زائران، با داروخانه مرکزی امام رضا(ع) مشهد، تصریح کرد: در این راستا، بیش از ۱۲۰۰ نسخه کتاب برای تهیه بسته‌ های اهدایی و ۳۰۰ نسخه کتاب برای استفاده در ایستگاه مطالعه داروخانه مرکزی امام رضا(ع) مشهد به این داروخانه ارسال شده است.

وی اضافه کرد: در دهه کرامت امسال نیز قریب به ۹۰۰ نسخه کتاب به زائرسرای رضوی ارسال شده که شامل ۲۳۱ کتاب چاپی فارسی و عربی به انضمام ۶۰۰ نسخه کتاب در موضوعات متنوع است.

معاون کتابخانه‌ های سازمان کتابخانه ‌ها، موزه ‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی همچنین از اهدای بیش از ۷۰۰ نسخه کتاب در موضوعات مختلف به روستای حاجی‌ آباد شهرستان تایباد، حدود ۵۰۰ نسخه کتاب در موضوعاتی همچون منابع دینی، اجتماعی، ادبی و... به آموزشگاه نظامی المهدی شهرستان بابل و بیش از ۱۳۰ نسخه کتاب به پایگاه مقاومت بسیج شهدای مدافع حرم مشهد در دهه کرامت امسال خبر داد.

منبع: آستان قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.