بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی از ابتدای تاسیس تا کنون ۹۵ اثر پژوهشی را با محوریت قرآن منتشرکرده و به زیور طبع آراسته است.

انتشار ۹۵ اثر قرآنی توسط بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، گروه مطالعات قرآنی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی مهم‌ترین رسالت خود را نشر علوم اسلامی و قرآنی در پرتو پژوهش‌های بنیادی می‌داند. این گروه، بزرگ‌ترین گروه پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است که هم‌زمان با تأسیس این مرکز در سال ۱۳۶۳ به‌منظور تحقیقات درزمینه قرآن و علوم قرآنی تشکیل شده است.

تا کنون ۹۵ اثر پژوهشی با محوریت قرآن توسط پژوهشگران و محققان گروه مطالعات قرآنی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در موضوعاتی همچون علوم قرآن، تفسیر، قرائت و تجوید، نسخه های خطی و معارف به چاپ رسیده است.

«آشنایی با علوم قرآنی»، «رساله المحکم و المتشابه»، «نصوص فی علوم القرآن»، «معجزه بزرگ»، «واژه های دخیل در قرآن»، «بررسی و نقد تداخل آیات مکی و مدنی» و... برخی از آثار منتشر شده در حوزه علوم قرآن است.

همچنین عناوینی همچون «آیات الاحکام من تفسیرالتبیان»، «تفسیر آیه های متشابه و مورد اختلاف»

، «شرح و تفسیر لغات قرآن»، «لطایف التفسیر»، «گزینه روض الجنان و روح الجنان»، «المعجم فی فقه القرآن و سرّ بلاغته» و... را می‌توان از جمله آثار تولید شده در حوزه تفسیر برشمرد.

در حوزه قرائت و تجوید نیز آثاری با عناوین «آموزش روخوانی قرآن»، «بهترین روش حفظ قرآن کریم»، «روش حفظ قرآن کریم» و... و در حوزه معارف نیز «رمضان با قرآن»، «سنتهای اجتماعی در قران کریم»، «گیاهان در قرآن»، «قرآن و روانشناسی» و... تهیه و تدوین شده است.

گفتنی است: گروه حدیث پژوهی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نیز توانسته از ابتدای تاسیس این مرکز تا کنون ۲۵۵ اثر پژوهشی را با محوریت حدیث  به چاپ رسانده و در اختیار علاقهمندان قرار دهد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.