معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از ۲۵ هزار موقوفه در خراسان رضوی وجود دارد، گفت: اگر موقوفات واقفین نبود، مشکلاتی به مراتب بیشتر برای جامعه به وجود می‌آمد؛ البته موقوفات حامی دولت است و تمامی نیازهای جامعه را برطرف نمی‌کند.

بیش از ۲۵ هزار موقوفه در خراسان رضوی وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، جمال ایزدی در خصوص تعداد موقوفات در خراسان رضوی، اظهار کرد: در خراسان رضوی بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ موقوفه داریم که شامل ۱۸۰ هزار رقبه می‌شود. این موقوفات در نیات متعددی است که حدود ۸۰۰ نیت در سامانه جامع موقوفات ثبت شده است.

وی افزود: در گذشته واقفین نیازهای زمان خود را به خوبی تشخیص داده و ایجاد وقف کرده‌اند. پس از انقلاب اسلامی در دهه چهارم انقلاب اتفاقات بهتری در حوزه وقف، به لحاظ تعدد در عرصه‌های وقفی رقم خورد. خیرین با توجه به نیازهای موجود در حال حاضر و آینده‌ی جامعه با نیت‌های مختلفی وقف کرده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی یادآور شد: در این دهه در حوزه‌های علم و فناوری، امر به معروف و نهی از منکر، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زمینه‌های قرآنی، علمی، پژوهشی، ایجاد اشتغال و اسکان برای نیازمندان وقف داشته‌ایم که تمامی این‌ها از برکات نظام جمهوری اسلامی است. اگر این موقوفات واقفین نبود، مشکلاتی به مراتب بیشتر برای جامعه به وجود می‌آمد.

ایزدی خاطرنشان کرد: این موقوفات برکات زیادی برای جامعه داشته است و خیلی از مشکلات آموزشی، درمانی، اقتصادی و فرهنگی را رفع کرده است.

وی افزود: این موقوفات حامی دولت است و جواب‌گوی تمام نیازهای جامعه نخواهد بود.  نیازهای جامعه همانند نیت‌ها و باور خیرین متفاوت است.  هرکسی با توجه به اعتقادش و نیاز منطقه‌اش در زمان کنونی و آینده جامعه‌اش وقف می‌کند که این موارد در توسعه فرهنگی و اقتصادی و سایر عرصه‌ها بسیار موثر است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.