سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه عفت و حجاب از مهمترین عوامل احیای حیات طیبه در جامعه است، گفت: جامعه اسلامی در پرتو رعایت عفاف و حجاب متعالی می شود.

جامعه اسلامی در پرتو رعایت عفاف و حجاب متعالی می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شریعتی تبار؛ مدیر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در برنامه سخنرانی حرم مطهر رضوی که به صورت تصویری برای زائران پخش شد، به تبیین موضوع نقش عفاف و حجاب در تعالی جامعه پرداخت و اظهار کرد: عفاف و حجاب نقش مهمی را در سعادت و سلامت جامعه ایفا می کند.
مدیر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه سعادت جامعه مهمترین دستاورد عفاف و حجاب است، افزود: بر اساس آیات و روایات دینی رشد، بالندگی و پیشرفت جامعه اسلامی و انسانی در پرتوی زندگی عفیفانه محقق می شود.
خطیب بارگاه منور امام هشتم(ع) با بیان آیه ای از قرآن کریم که می فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا عَلَیْکُمْ أَنْفُسَکُمْ لَا یَضُرُّکُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَیْتُمْ  إِلَی اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمِیعًا فَیُنَبِّئُکُمْ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ؛ ای اهل ایمان، شما (ایمان) خود را محکم نگاه دارید، که اگر همه عالم گمراه شوند و شما به راه هدایت باشید زیانی از آنها به شما نرسد. بازگشت همه شما به سوی خداست و همه شما را به آنچه کردید آگاه می‌سازد»، گفت: عفاف و حجاب دو مقوله ای است که نقش بسزایی را در سعادت، سلامت، حیات و پاکیزگی جامعه و خانواده ایفا می کند.
شریعتی تبار با بیان روایتی از امام باقر(ع) که می فرماید: «خداوند بندگی و عبادت نشده  به چیزی با فضلیت تر از عفت»، ابراز کرد: عفت یک امر باطنی و یک ملکه نفسانی و حجاب یک دستور ظاهری است لذا اگر مبنای زندگی عفت باشد هویت دینی انسان نیز حفظ خواهد شد.  
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: رعایت پاکیزگی و حجاب و عفاف موثرترین عامل در استحکام خانواده است و پایبندی و پوشش حجاب به انسان شخصیت می‎دهد لذا افراد می توانند با رعایت ارزش های دینی جامعه اسلامی را متعالی کنند.
وی با اشاره به اینکه توطئه های دشمنان دین نمی تواند به جامعه متعالی آسیب برساند، تصریح کرد: بر اساس روایات اهل بیت(ع) سرفصل تمام ارزش های انسانی و اخلاقی در چهار مقوله حکمت، عفت، شجاعت و عدالت نهفته است.  
شریعتی تبار با بیان اینکه حجاب و عفاف زندگی را پاکیزه و تزکیه می کند، گفت: در دستورات دینی سفارش زیادی به آموزش سوره نور به دختران و بانوان جامعه اسلامی شده است چرا که این سوره مشتمل بر دستورات زیادی در باب عفت و حجاب است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.