همدان - مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: ۵۱ هزار و ۳۰ خانوار تحت حمایت این نهاد به‌صورت ماهانه از کمیته امداد مستمری و سایر خدمات حمایتی را دریافت می‌کنند.

۵۱ هزار خانوار نیازمند از کمیته امداد همدان مستمری دریافت می کنند

به گزارش قدس آنلاین پیمان ترکمانه با اشاره به اینکه خدمت به خانواده‌های نیازمند، وظیفه بزرگ و خطیری است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸ هزار و ۷۸۸ خانوار عادی و ۱۲ هزار و ۲۴۲ خانوار تبصره ۱۴ (خانواده‌هایی که به دلیل وضعیت معیشتی نامناسب به ‌صورت موقت تحت حمایت هستند و به آن‌ها وام کارگشایی، وام اشتغال، ودیعه مسکن و درصورت وجود بودجه کمک‌هزینه تحصیلی و جهیزیه تعلق می‌گیرد) تحت حمایت بوده و به‌صورت ماهانه از این نهاد مستمری دریافت کرده‌اند.

ترکمانه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۸ میلیارد تومان مستمری به‌صورت ماهیانه به‌حساب سرپرستان خانوار واریزشده است.

وی ادامه داد: کمیته امداد استان علاوه بر پرداخت مستمری به نیازمندان، کمک‌های حمایتی متنوع دیگری شامل خدمات درمانی، خدمات فرهنگی، خدمات حقوقی و مشاوره‌ای، ساخت و تعمیر مسکن، کمک‌هزینه تأمین جهیزیه، پرداخت وام قرض‌الحسنه، تقدیم کمک‌های بلاعوض نقدی و غیر نقدی، ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای رایگان و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال را نیز به این خانواده‌ها ارائه می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان بابیان اینکه ۳۳ هزار و ۶۸۸ خانوار با سرپرست زن، تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: ۶۵ درصد از خانوارهای تحت حمایت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و سایر خانواده‌های تحت حمایت نیز دارای سرپرست ازکارافتاده و ناتوان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.