مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۰۰ درمانگاه بخش غیر دولتی و دولتی به بیماران مشکوک و یا مبتلا به کرونا خدمات ارائه می‌دهند.

فعالیت ۱۰۰ درمانگاه جهت خدمت رسانی به بیماران کرونایی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، حسن درخشان مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در کنار ۲۹ مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۰۰ درمانگاه بخش غیر دولتی و دولتی نیز به بیماران مشکوک و یا مبتلا به کرونا خدمات ارائه می‌دهند.
او با بیان اینکه از ابتدای فعالیت درمانگاه‌ها تمامی آموزش‌های لازم در زمینه خدمات رسانی و ثبت اطلاعات بیماران مشکوک و یا مبتلا به کرونا در سامانه سینا ارائه شده است، افزود: علاوه بر این نیز ۱۸ کلینیک تخصصی به همت معاونت درمان دانشگاه برای ارائه خدمات در سطح دو در سطح مشهد راه اندازی شده است.
مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در مرحله نخست غربالگری کرونا بیش از ۸۵ درصد از جمعیت زیر پوشش قرار گرفتند، ادامه داد: از این تعداد ۱۰۰ بیمار مشکوک شناسایی که از ۲۶ هزار نفر از این افراد تست کرونا گرفته شده است.
درخشان رعایت فاصله فیزیکی را مهمترین راهکار در پیشگیری از بروز کرونا عنوان کرد و بیان کرد: در حال حاضر با الزامی شدن استفاده از ماسک همکاری مردم در این زمینه افزایش یافته است و بر اساس بررسی‌ها ۸۰ درصد از جمعیت از ماسک استفاده می‌کنند.
او با بیان اینکه میزان ابتلا به بیماری کرونا در مناطق روستایی کمتر از مناطق شهری است و این امر به دلیل تراکم کم در این مناطق است، تصریح کرد: بیماری کرونا در مناطق شهری به ویژه در کلانشهرها به دلیل تراکم بالا و ترددهای شهری بیشتر است و بهترین راهکار پیشگیری از رشد آن رعایت فاصله گذاری و اتخاذ محدودیت‌ها است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.