زاهدان- روند تصاعدی آمار ابتلا به بیماری کرونا در این فصل گرم از سال درحالی‌که دمای هوا از ۴۰ درجه هم فراتر رفته است بر روی برخی از فرضیه ها که گفته می شد این ویروس در دمای بالا اثر خود را از دست می‌دهد خط بطلان کشید.

روند ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان سرعت گرفت؛ ۹۵۰۰ نفر مبتلا شدند

قدس آنلاین-گروه استان ها: متأسفانه در طی دو هفته گذشته به دلیل بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی روند ابتلا به این بیماری سیر صعودی به خود گرفته و لذا موجب نگرانی مردم و مسئولان شده است.

بنا بر آمار اعلامی جمع بیماران مثبت آزمایشگاهی کرونا در این استان به ۹ هزار ۵۳۵ مورد رسیده است که  ۳۰۷ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری و از این تعداد ۱۶۵ نفر بیمار مثبت آزمایشگاهی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بابیان اینکه از ابتدای بحران کرونا تاکنون ۳۴۵  نفر از هم استانی‌ها جان خود را ازدست‌داده‌اند اظهار کرد: روند شیوع ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان تغییرات جدی به خود گرفته و روند صعودی را طی می‌کند.

دکتر سیدمحمدهاشمی ‌شهری افزود: اگر مردم هشدارهای بهداشتی را رعایت نکنند قطعاً وضعیت بحرانی‌تر و شرایط بیماری در این استان وخیم‌تر خواهد شد.

وی تأکید کرد: متأسفانه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی منجر به رشد صعودی انتقال کرونا در میان شهروندان شده است.

وی یادآور شد: مردم سیستان و بلوچستان وضعیت کرونا را عادی تلقی نکنند و هشدارهای بهداشتی را مانند روزهای ابتدایی شیوع این ویروس مدنظر قرار دهند.

تخت‌های آی.سی.یو تکمیل شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز از تکمیل تخت‌های بیمارستانی به دلیل افزایش تعداد بیماران مبتلابه کرونا خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان تاکنون شمار مبتلایان به این ویروس در استان به عدد پنج‌رقمی نزدیک شده است و بیش از ده‌ها نفر نیز براثر ابتلا به این بیماری جان خود را ازدست‌داده‌اند.

دکتر سید مهدی طباطبایی افزود: تخت‌های (آی.سی.یو) بیمارستان‌ها از بیماران بدحال بستری‌شده تکمیل‌شده است و اگرچه نظام سلامت تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات به تمام بیماران به کار می‌بندد اما فشار مضاعف کاری وارده بر نیروی انسانی در حال خدمت در حوزه‌های بهداشت و درمان، نگران‌کننده است.

وی بابیان اینکه عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و  دستورالعمل‌های بهداشتی سبب افزایش تعداد مبتلایان به کرونا  در سیستان و بلوچستان شده است، از مردم خواست حفظ فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و شستشوی منظم دست‌ها را فراموش نکنند تا ضمن حفظ سلامت خود و دیگران، از خستگی روحی و جسمی کادر درمان نیز کاسته شود.

وی اظهار کرد: متأسفانه بی‌توجهی برخی شهروندان سیستان و بلوچستان به توصیه‌های بهداشتی، رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و برگزاری مراسم عروسی و عزا سرعت انتقال ویروس کرونا را در این استان پهناور به حد سرسام‌آوری رسانده به‌طوری‌که در هفته‌های اخیر روزانه حدود ۲۰۰ مورد جدید از ابتلای شهروندان ثبت‌شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.