رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: ۲۳۸۷پروژه نیمه تمام با اعتبار لازم ۱۹هزار و ۳۹۹میلیارد تومان در استان وجود دارد.

۲۳۸۷پروژه ناتمام در خراسان رضوی/تخصیص ۴۳درصدی اعتبارات عمرانی در سال ۹۸/تورم ۲۵درصدی در خراسان رضوی

رضاجمشیدی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: درسال جاری تاکنون مبلغ ۱۸۹۵ میلیاردتومان اعتبار با میانگین ۳۱ درصد تخصیص به خراسان رضوی  ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: ۷۶۳ میلیارد تومان از این مبلغ  مربوط به اعتبارات هزینه ای باتخصیص ۲۵.۸ درصد و۱۱۳۲ میلیارد تومان  نیزسهم اعتبارات عمرانی استان با تخصیص ۳۴.۷ درصد می باشد.

*تخصیص ۴۳.۴درصدی اعتبارات عمرانی خراسان رضوی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی افزود: درسال گذشته ۹۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه ای برای ۲۴ دستگاه استانی به سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان ابلاغ شد که تاپایان سال گذشته حدود ۸۵۰ میلیارد تومان  معادل ۹۳.۳ درصد از این اعتبارات تخصیص پیداکرد. همچنین اعتبارات عمرانی استان درسال ۱۳۹۸ مجموعا ۱۶۶۵ میلیارد تومان بوده است  که ۷۲۱ میلیارد تومان آن به طور میانگین ۴۳.۴ درصد تخصیص یافته است ، از این میزان، حدود ۱۵ درصد یا به عبارتی  مبلغ ۱۱۱ میلیارد تومان آن به صورت نقد و  ۸۵درصد ، مبلغ ۶۱۰ میلیارد تومان نیز به صورت اسناد خزانه اسلامی بوده است.

جمشیدی ادامه داد: امور اقتصادی ۵۳۲ میلیارد تومان یا به عبارتی حدود ۳۳ درصد  ، امور مسکن, عمران شهری و روستایی ۳۶۵ میلیارد تومان در حدود ۲۳ درصد و امور فرهنگ، تربیت بدنی وگردشگری ۳۳۴ میلیارد تومان ۲۱ درصد از بودجه استان در سال گذشته  را به خود اختصاص داده اند  و از حیث سرفصل ها نیز  حمل ونقل ۲۰۲ میلیارد تومان  حدود ۱۳ درصد، منابع آب ۱۹۸ میلیارد تومان  حدود ۱۲ درصد و توسعه و خدمات شهری، روستایی وعشایری ۱۵۳ میلیارد تومان  حدود ۱۰ درصد اعتبارات سال ۹۸ را شامل شده اند.  

*عدم تخصیص اعتبارات  تبصره ۱۹

وی تصریح کرد: در سال گذشته اعتبارات ردیف های توازن منطقه ای ، ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ، اعتبارات بند ه تبصره ۵ و  بازپرداخت فروش اموال منقول وغیر منقول دارای تخصیص کامل و اعتبارات تبصره ۱۹ مربوط به طرح های ملی نیز فاقد تخصیص بوده است.

جمشیدی در مورد بودجه شهرستان های استان درسال جاری نیز گفت:  درسال جاری اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای استانی و۳ درصددرآمد حاصل از صادرات نفت خام وگاز طبیعی برای تعیین وتصویب پروژه ها به کمیته برنامه ریزی شهرستان ها ابلاغ گردیده وکمیته های برنامه ریزی نیز اعتبارات ابلاغ شده را بین پروژه ها ی مورد نظر توزیع وپس از تصویب برای ابلاغ به دستگاه های اجرایی ، به سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان ارسال کرده اند.

وی ادامه داد: اعتبارات تملک دارائی های استانی سال جاری  نسبت به سال ۱۳۹۸، ۴۱ درصد رشد داشته و اعتبارات مربوط به نفت نیز درحدود ۴۹ درصد کاهش یافته است. ضمن این که درسال جاری طرح توسعه وتکمیل راه های روستایی با اعتبار۱۴ میلیارد تومان به سرجمع اعتبارات استان وشهرستان ها افزوده شده است.

*۲۳۸۷پروژه ناتمام در خراسان رضوی  

جمشیدی در مورد پروژه های  نیمه تمام استان و بودجه مورد نیاز برای تکمیل آنها نیز اظهار کرد: تعداد پروژه های ناتمام استانی ۱۹۱۷ مورد  از ۴۳۱۴ پروژه فعال سال ۹۸ می باشد که اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه ها حدود ۷ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان می باشد. همچنین تعداد پروژه های ناتمام ملی استان ۴۷۰ پروژه فعال در سال ۹۸ می باشد که اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه ها حدود ۱۲ هزارو ۲۶۹ میلیارد تومان می باشد.

*نرخ تورم ۲۵.۷درصدی در خراسان رضوی

وی درمورد نرخ تورم و بیکاری در استان و بویژه در سه ماهه ابتدایی سال جاری گفت: براساس نتایج طرح نیروی کار در فصل بهار ۹۹ منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ مشارکت اقتصادی و بیکاری خراسان رضوی  به ترتیب ۴۲.۷و ۷ درصد اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل نرخ مشارکت اقتصادی ۲.۶ و نرخ بیکاری۲.۴ درصد کاهش نشان می دهد. نرخ بیکاری و نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال ۹۸ نیز به ترتیب برابر۸.۳ و ۴۷.۳ بوده است.  

جمشیدی با بیان اینکه  جمعیت شاغل استان در سال ۹۸ برابر ۲۰۸۹۴۶۱ نفر و شغل  ایجاد شده در سال گذشته در استان ،  ۷۴۷۹۱ نفر می باشد، افزود:  نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به خرداد سال جاری در کل خانوارهای استان ۲۵.۷درصد می باشد که نسبت به ماه قبل ۱.۹درصد کاهش یافته است .

وی همچنین تصریح کرد: این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۲۴.۷و روستائی ۲۹.۶ درصد می باشد که نسبت به ماه قبل آن به ترتیب ۱.۸ و ۲.۲ درصد کاهش یافته است . همچنین تورم نقطه به نقطه کل خانوار در خردادماه سال جاری استان در گروه خوراکی ها، آشامیدنی ها  و دخانیات ۱۹.۷ ، پوشاک و کفش ۴۰.۵ ، مسکن ۱۳.۴و گروه بهداشت و درمان ۲۰.۵ درصد بوده است.

*تاکید به کمیته های شهرستانی برای بودجه زیارت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی در مورد  تامین هزینه های مرتبط با موضوع زیارت باتوجه به این که امسال ردیف بودجه ای به این حوزه اختصاص پیدا نکرده است، نیز گفت: جهت تکمیل پروژه های مرتبط با زیارت، باتوجه به اینکه براساس ماده ۴۴ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برعهده کمیته برنامه ریزی شهرستان ها می باشد، این سازمان به صورت کتبی  تاکیدات لازم را برتامین اعتبار پروژه های مرتبط بازیارت درقالب اعتبارات ابلاغی به کمیته برنامه ریزی شهرستان ها اعلام داشته است.

وی در مورد بودجه حاشیه شهر مشهد در سال جاری نیز بیان کرد:  درقانون بودجه سال ۱۳۹۸ مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال باعنوان بهسازی بافت فرسوده وساماندهی حاشیه شهرها وکلان شهرهای مذهبی ودرقانون بودجه سال جاری نیز مبلغ ۹۵۰ میلیارد ریال باهمین عنوان به ۳ شهر مذهبی مشهد،قم وشیراز اختصاص یافته است.

جمشیدی درباره نحوه ابلاغ و تخصیص بودجه شهرستان های جدیداستان همچون زبرخان ،کوه سرخ، فیروزه  وششتمد درسال جاری نیز توضیح داد: درصورتی که قبل از ابلاغ اعتبارات به شهرستان ها، فرماندار برای شهرستان های جدید معرفی شده باشد، اعتبارات به شهرستان های جدید ابلاغ می شود ودرصورتی که فرماندارمعرفی نشده باشد، اعتبارات شهرستان جدید به همان شهرستانی که شهرستان جدید ازآن تفکیک شده است ابلاغ می گردد. از طرفی با توجه به این که اقدامات اجرایی اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای استانی و ۳ درصد درآمد حاصل از نفت خام وگاز طبیعی، قبل از ایجاد فرمانداری شهرستان های جدید صورت پذیرفته است، بنابراین اعتبارات مربوط به شهرستان های جدید از جمله کوه سرخ توسط شهرستان کاشمر مصوب شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.