نشست دیروز مقامات ارشد رژیم صهیونیستی درباره چگونگی مقابله با کرونا بی‌نتیجه پایان یافت و دو حزب «لیکود» به ریاست نخست‌وزیر و «آبی وسفید» به ریاست وزیر جنگ این رژیم، یکدیگر را به بازی سیاسی به جای تمرکز بر بحران متهم کردند.

اختلاف نتانیاهو و گانتز بر سر چگونگی مقابله با بحران کرونا

به گزارش قدس آنلاین، احزاب «لیکود» و «آبی و سفید» بعد از جلسه مقامات ارشد رژیم صهیونیستی که روز سه‌شنبه برگزار شد، یکدیگر را به بازی سیاست به جای تمرکز بر مقابله با همه‌گیری کرونا متهم کردند.

طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی، یک مقام ارشد حزب لیکود، به ریاست «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: بی‌مسئولیتی (حزب) آبی و سفید بدون شک باعث تعطیلی کامل خواهد شد و هزینه اقتصادی غیرضروری را متحمل خواهد کرد.

به گزارش «تایمز اسرائیل»، در جلسه مذکور که در خصوص پاسخ رژیم صهیونیستی به همه‌گیری کرونا در فلسطین اشغالی برگزار شد، مشاور امنیت ملی این رژیم پیشنهاد تعطیلی مکان‌هایی مثل کنیسه‌ها و مراکز تفریحی و غذاخوری را مطرح کرد.

«بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر تناوبی در کابینه ائتلافی این رژیم و رئیس حزب آبی و سفید که در قرنطینه به سر می‌برد و به صورت مجازی در جلسه شرکت کرده بود، گفت در حالی که این رژیم باید اقدام کند، محدودیت‌های بیشتر در زمان کنونی اقدام درستی نیست.

بعد از این جلسه که توافقی در آن حاصل نشد، یک مقام ارشد حزب لیکود گفت که نتانیاهو از گانتز به شدت عصبانی است. وی گفت: او از گانتز و آبی و سفید خشمگین است که به دلایل سیاسی نتوانسته‌اند اقدامات لازم برای جلوگیری از بیماری را اتخاذ کنند.

یک مقام حزب آبی و سفید در جواب گفت: اکنون زمان بازی سیاسی نیست. بهتر است که بر روی انتقال پول به حساب کسانی که برای خود کار می‌کنند (خوداشتغال هستند) تمرکز کنیم، کسانی که همچنان منتظر [نتانیاهو] هستند.

در جلسه روز سه‌شنبه وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی گفت در صورتی که افزایش ابتلا در سه روز آینده، سیر نزولی پیدا نکند، کابینه چاره‌ای ندارد جز این که در جلسه روز یکشنبه قرنطینه کامل را آغاز کند.

در هفته‌های اخیر شیوع کرونا در فلسطین اشغالی اوج گرفته و ساکنان شهرهای مختلف از جمله تل‌آویو و قدس اشغالی با برگزاری تظاهرات، اعتراضات خود را به سیاست‌های مختلف نتانیاهو از جمله طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، افزایش اختیارات نیروهای امنیتی به بهانه مقابله با ویروس کرونا و تقابل وی با دستگاه قضایی در پرونده‌های فساد نشان می‌دهند.

امروز پلیس رژیم صهیونیستی حین متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از مقابل اقامتگاه نخست‌وزیر این رژیم در قدس اشغالی، با آنها درگیر شد و از بازداشت حداقل ۵۰ معترض خبر داد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، پلیس مدعی است تظاهرات‌کنندگان نه تنها آرامش عمومی را برهم زده بوده و اعمال خرابکارانه انجام می‌دادند، بلکه قصد داشتند با درگیری راه خود را به داخل اقامتگاه نتانیاهو باز کنند.

این در حالی است که سازمان‌دهندگان اعتراضات مقابل اقامتگاه نتانیاهو تاکید می‌کنند این تظاهرات مسالمت‌آمیز بوده و این پلیس است که با حمله به معترضان، فضا را متشنج کرده و کار را به خشونت کشانده است.

روز دوشنبه نیز پلیس رژیم صهیونیستی با حمله به معترضانی که مقابل اقامتگاه نتانیاهو تجمع و تحصن کرده بودند، سعی کرد آنها را متفرق و محل را پاکسازی کند.

از آغاز همه‌گیری کرونا در جهان تاکنون حدود ۴۳ هزار نفر در فلسطین اشغالی به این بیمار مبتلا شده‌اند که از این میان ۳۷۵ نفر فوت کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.