ساخت بخش ایزوله تنفسی شامل هشت اتاق برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) مشهد آغاز شد.

ساخت بخش ایزوله تنفسی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این اتاق‌های ایزوله در مجموع با هزینه حدود ۵۰ میلیارد ریال برای نخستین بار در قالب یک بخش اختصاصی احداث می‌شود.

علی رحیمی افزود: این اتاق‌ها با زیربنای حدود ۸۱۰ مترمربع در طبقه سوم بخش داخلی بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) مشهد ساخته می‌شوند.

وی ادامه داد: ساخت این اتاق‌های ایزوله حدود سه ماه به طول می‌انجامد.

مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اتاق ایزوله تنفسی تاکنون به صورت موردی در برخی بیمارستان‌های مشهد در قالب یک یا دو اتاق دایر بود.  

۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان در قالب ۱۷ شهرستان از خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور بهره می‌برند.  

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۶۴ هزار و ۵۶۱ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۴۱۰ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۲۲۷ هزار و ۵۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.