۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 712068

اگرچه در چهار دهه پس از انقلاب، کشور راه طولانی را پیموده و به دستاوردهای مهمی هم دست یافته است، اما هنوز هم هزار راه نرفته پیش روی ماست.

قدس آنلاین: اگرچه در چهار دهه پس از انقلاب، کشور راه طولانی را پیموده و به دستاوردهای مهمی هم دست یافته است، اما هنوز هم هزار راه نرفته پیش روی ماست. مردم با مشکلات جدی و طاقت‌فرسا مواجه هستند که مهم‌ترین آن معضلات اقتصادی است؛ تورم افسارگسیخته، کاهش ارزش پول ملی، نظام ناکارآمد پولی و بانکی و مالیاتی، موانع جدی تولید، اقتصاد نفتی، بیکاری، معضلات فضای کسب و کار، مسکن، ساختار مشکل‌ساز صادرات و واردات، دولت‌های فربه و غیرچابک، شرکت‌های دولتی و خصوصی، رانت‌خواری، فساد اقتصادی، ثروت‌های بادآورده، شکاف طبقاتی، تبعیض و ضعف در تحقق عدالت، مشکلات اقتصادی کرونا، تحریم‌های دشمن و چالش‌های جهانی و منطقه‌ای و... فهرستی از مشکلاتی است که جامعه انتظار دارد قوای کشور پس از ۴۰سال تجربه با تعقل، تعامل و هم‌افزایی به سوی رفع آن‌ها به نحوی گام بردارند که آثار آن برای مردم محسوس باشد.

رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در نشست ویدئوکنفرانسی با مجلس یازدهم می‌تواند نقشه راه روشن این دوره قانون‌گذاری و دو قوه دیگر باشد که می‌توان مهم‌ترین محور آن را ضرورت تعامل و هم‌افزایی قوای کشور برای حل مشکلات اقتصادی دانست. شاید تقارن نخستین سال مجلس یازدهم با آخرین سال دولت دوازدهم تعامل را قدری دشوار جلوه دهد؛ چرا که مجلس تازه‌نفس به دنبال طرح‌ها و لوایح جدید برای اقدام تازه در راستای رفع مشکلات است و دولت در سال پایانی در پی تکمیل اقدام‌های هشت ساله و جمع‌بندی فعالیت‌های خویش است. از سوی دیگر وقتی سه رقیب انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ زیر یک سقف و در یک ضلع میز کنفرانس شورای هماهنگی سران قوا قرار می‌گیرند، تصور تعامل و هم‌افزایی باز هم دشوارتر می‌نماید. اما آموزه‌های امام و رهبری به ما آموخته است که در جمهوری اسلامی رقابت برای خدمت است نه برای قدرت!

 بنابراین انتظار می‌رود با توجه به شرایط حساس کنونی کشور کینه‌های حیدری- نعمتی جناح‌های سیاسی کنار گذاشته شود و قوای کشور با تمام وجود مشکلات مردم را درک کنند و برای رضای خدا و قدرشناسی از این مردم بزرگوار فقط به همکاری،همدلی و هم‌افزایی بیندیشند.

کارگزاران نظام اعم از وزیران، نمایندگان مجلس، مقام‌های قضایی و به اصطلاح مقام‌های لشکری و کشوری در همه ارکان، خستگی و دلزدگی مردم از مناقشه‌ها و مجادله‌های بی‌حاصل سیاسی را بفهمند. دوران مجادله، توهین، پرخاش، تهمت، افترا، مچ‌گیری و متلک‌گویی مقام‌ها علیه یکدیگر در تریبون‌های عمومی سپری شده است و دیگر کسی این روش‌ها را انقلابیگری نمی‌داند. باید برای نجات کشور از مشکلات جدی اقتصادی کمر همت بست.

علاوه بر مشکلات اقتصادی، کینه توزی‌های دشمن علیه کشورمان نیز پیچیده‌تر  شده است. از یک سو کاخ سفید دو سال پس از خروج از برجام مدعی فعال کردن مکانیسم ماشه برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران است و همزمان بر تشدید تحریم‌ها و ادامه فشار حداکثری اصرار دارد. اروپا در تداوم سهل‌انگاری در انجام تعهدات خود برای تأمین منافع ایران از برجام، قطعنامه ضدایرانی به شورای حکام آژانس ارائه می‌دهد و جمهوری اسلامی نیز مکانیسم حل اختلاف برجام را برای رسیدگی به تخلفات اروپا فعال کرده است.

 در چنین شرایطی انسجام و یکپارچگی قوای کشور در برابر کینه‌توزی دشمنان یک گزینه نیست، یک الزام است .

در این میان موج دوم کرونا و افزایش مبتلایان و قربانیان کووید۱۹ و معضلات اقتصادی ناشی از آن اوضاع را پیچیده‌تر کرده و فرصت هر گونه مجادله و مناقشه را از مسئولان کشور ربوده است.

هزار راه نرفته پیش رو است! فرصت آزمون و خطا سپری شده است. قوای سه‌گانه برای بهره‌گیری از همه صاحبنظران، توان و امکانات کشور برای کاهش بار سنگین مشکلات از دوش مردم متحد شوند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.