انتشار یک نقل و قول از سوی وکیل رسمی برانکو ایوانکوویچ موجی از نگرانی را به هواداران پرسپولیس تزریق کرد تا حدی که حتی بازیکنان پرسپولیس در این خصوص با یکدیگر صحبت می‌کردند که مبادا با تصمیم فیفا تیم گل‌محمدی که حالا شانس زیادی برای کسب عنوان قهرمانی در اختیار دارد با مشکل غیر منتظره‌ای مواجه شود.

قدس آنلاین: انتشار یک نقل و قول از سوی وکیل رسمی برانکو ایوانکوویچ موجی از نگرانی را به هواداران پرسپولیس تزریق کرد تا حدی که حتی بازیکنان پرسپولیس در این خصوص با یکدیگر صحبت می‌کردند که مبادا با تصمیم فیفا تیم گل‌محمدی که حالا شانس زیادی برای کسب عنوان قهرمانی در اختیار دارد با مشکل غیر منتظره‌ای مواجه شود.

* پایان مهلت فیفا

اما چرا این قائله به راه افتاد؟ گفته می‌شود پایان زمان رسمی مهلت فیفا به باشگاه پرسپولیس  برای پرداخت مطالبات برانکو زمینه ساز این اتفاق شد اما وقتی چالش جدی شد که رسول پناه مدعی شد بدهی برانکو را اقساطی پرداخت خواهیم کرد که این موضوع واکنش تند وکیل برانکو را به دنبال داشت و سرآغاز یک تنش جدی در جامعه هواداران پرسپولیس بود.

دارو بوسیچ، وکیل برانکو ایوانکوویچ درباره مطالبات این مربی کروات از باشگاه پرسپولیس بیان کرد: کمیته انضباطی فیفا چهارشنبه هفته قبل به باشگاه پرسپولیس دستور داد تمام بدهی به برانکو و دستیاراش را پرداخت کند و مدرک این پرداخت را در ۶ روز به این مرجع ارسال کند. سه شنبه مهلت ۶ روزه به پایان رسیده و دیروز (چهارشنبه) کمیته انضباطی فیفا مراحل ایجاد محرومیت را برای پرسپولیس آغاز می‌کند.

دارو بوسیچ، وکیل برانکو در واکنش به این اظهارنظر رسول پناه مبنی بر اقساطی کردن بدهی برانکو نیز توضیح داد: هیچ توافقی بین باشگاه پرسپولیس و برانکو صورت نگرفته و پرداخت مطالبات به صورت اقساطی را نمی‌پذیریم.

وی افزود: مدیران پرسپولیس نمی‌توانند پیشنهاد دیگری بدهند و ما منتظر هستیم تا باشگاه پول را پرداخت کند. پرسپولیس باید طلب موکلین ما را پرداخت کند نه برای توافق پیشنهاد جدیدی بدهد. در پرونده همه چیز مشخص است، پرسپولیسی‌ها یا باید پول بدهند یا با محرومیت مواجه شوند.

*حمله به هیئت مدیره

همزمان با این انتقادها، منتقدان سرسخت رسول پناه با اظهارنظرهای متعدد و پرشمار مدعی شدند بلاتکلیفی هیئت مدیره و تکروی‌های سرپرست باشگاه زمینه ساز این اتفاق شده و ممکن است چهارمین قهرمانی پیاپی پرسپولیس با این رفتار غیر حرفه ای با مشکل رو به رو شود، با شکل گیری این فضا هواداران پرسپولیس در شبکه‌های اجتماعی برای چندمین بار در طول هفته‌های اخیر خواستار برکناری رسول پناه و معرفی اعضای هیئت مدیره جدید باشگاه شدند اما انگار هیچ خبری مبنی بر تغییرات در این سمت و کنار رفتن دوست صمیمی وزیر ورزش و جوانان از صدر هرم مدیریتی باشگاه پرسپولیس نیست!

*قول رسول پناه

رسول پناه که تا حدود ظهر ساکت بود، پس از اطمینان خاطر از نبود هیچ‌گونه تهدیدی اقدام به انجام یک مصاحبه پر سر و صدا کرد و مدعی شد هیچ خطری پرسپولیس را تهدید نمی‌کند و حاشیه سازان به نتیجه نخواهند رسید. وی مدعی شد به تازگی نامه دادگاه عالی ورزش در این خصوص به دست باشگاه رسیده است از این رو خطری پرسپولیس را بابت بدهی برانکو ایوانکوویچ تهدید نخواهد کرد.

مهدی رسول پناه، سرپرست باشگاه پرسپولیس تهران در گفت و گو با اخبار شبکه سوم سیما درباره اتمام مهلت پرسپولیس برای پرداخت مطالبات برانکو اظهار کرد: روز گذشته (چهارشنبه) دادگاه CAS به ما نامه زد و درخواست کرد تا یکی، دو روز دیگر لایحه و مدارک خود را برای آن‌ها ارسال کنیم. موضوع پایان وقت پرسپولیس صحت ندارد و در حال حاضر پرونده در دادگاه CAS باز است.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه وکیل برانکو اعلام کرده در صورت پرداخت نشدن مطالبات این مربی به شکل کامل، این باشگاه محروم می‌شود گفت: چنین موضوعی به ما ابلاغ نشده، اما اگر پرداخت پول به شکل کامل به باشگاه پرسپولیس ابلاغ شود، حتماً این پول را به صورت نقدی پرداخت می‌کنیم.

*در انتظار پاسخ CAS

پس از این اظهارات در رسانه ملی نگرانی هواداران تا حدود زیادی کاهش یافت اما انگار قرار نبود این آرامش دوام زیادی داشته باشد، چون وکیل برانکو ایوانکوویچ که به دقت همه اظهارنظرهای رسول پناه را دنبال می‌کرد پاسخ رسمی به این اظهارات داد و تأکید کرد: فرصت برای ارسال پرونده به CAS بیش از یک ماه است که به پایان رسیده و باشگاه پرسپولیس به ما اعلام کرد تجدید نظر کرده و به همین دلیل ما یک ماه بیشتر صبر کردیم، اما هیچ پاسخی از دادگاه CAS دریافت نکردیم و پرونده را برای کمیته انضباطی فیفا ارسال کردیم.

شاید پرسپولیس پرونده را در دادگاه CAS ثبت کرده باشد، اما اگر آن‌ها پول دادرسی را پرداخت نکرده باشند (که احتمال زیاد پرداخت نکرده‌اند)، دادگاه عالی ورزش پرونده رو بررسی نمی‌کند. CAS بدون پول هیچ کاری را انجام نخواهد داد.

در هر صورت، هفته گذشته با توجه به درخواست ما کمیته انضباطی فیفا به AFC، فدراسیون فوتبال و پرسپولیس اطلاع داده که اگر باشگاه مدرکی برای پرداخت پول تا دیروز (چهارشنبه) ارائه نداده باشد باید منتظر محرومیت بماند.

محرومیت از سه پنجره نقل و انتقالاتی یکی از محرومیت‌ها در انتظار باشگاه پرسپولیس است و باقی این محرومیت‌ها را می‌توانید در سایت فیفا بخوانید.

با این اظهارنظر دوباره نگرانی در اردوگاه پرسپولیس و هواداران خیمه زد، حالا نگرانی بزرگ منتقدان و هواداران اینجاست که مدیریت باشگاه پرسپولیس منکر واقعیت شود و برای خرید زمان مورد نیاز حقیقت را با آن‌ها در میان نگذارد تا پرسپولیس در آستانه یک بحران بزرگ قرار گیرد و چهارمین قهرمانی با دردسرهای جدیدی مواجه شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.