به همت معاونت سرمایه انسانی آستان قدس رضوی، نخستین دوره کانون ارزیابی مدیران، با هدف استقرار نظام شایستگی محور در مدیریت منابع انسانی، در حال برگزاری است.

نخستین دوره کانون ارزیابی مدیران آستان قدس رضوی در حال برگزاری است

به گزارش قدس آنلاین، نخستین دوره کانون ارزیابی مدیران آستان قدس رضوی، در راستای طراحی مسیر شغلی، ارزیابی توانمندی مدیریتی افراد برای ارتقا، تعیین، تشخیص نیازهای افراد برای پرورش و توسعه شایستگی ها، استعدادیابی و جانشین پروری و در نهایت شناسایی شایستگی های مدیران از سوی معاونت سرمایه انسانی آستان قدس رضوی در حال برگزاری است.
در این دوره از کانون ارزیابی، تعداد ۱۰۸ نفر از مدیران و سرپرستان مختلف از حوزه های اداری، مالی، آمار و اطلاعات، حسابداری، بودجه، توسعه فناوری، املاک و اراضی مشهد و شهرستانها، ارتباطات، محرومیت زدایی، فناوری اطلاعات و فضای مجازی، شبکه و امنیت اطلاعات، عمران و اراضی، امور مجامع، مجموعه اماکن متبرکه رضوی و ... طی ۹ روز حضور توسط متخصصین ارزیابی حرفه ای و با بهره گیری از ابزارها و تمرین های متنوع، معتبر و علمی، مورد ارزیابی و شناسایی قرار می گیرند.
در نخستین دوره کانون ارزیابی مدیران آستان قدس رضوی، مدیران در قالب گروه های ۱۲ نفره و در یک برنامه یک روزه به صورت مصاحبه های دو نفره، بحث و تمرین کار گروهی، شناسایی اطلاعات و قدرت تصمیم گیری و در قالب آزمون های شناختی، تعاملی و رفتاری، شرکت می‌کنند و در پایان، استعدادهای مدیریتی و نیازمندی‌های آموزشی آنها مورد سنجش قرار گرفته و قابلیت های فردی و مدیریتی در کارکنان مستعد، شناسایی می گردد.
دکتر موسی مهدوی؛ معاون سرمایه انسانی آستان قدس رضوی، در بازدید از اولین دوره کانون ارزیابی مدیران که در محل اداره آموزش و رشد حرفه ای آستان قدس رضوی در حال برگزاری است، در جریان روند برگزاری این دوره و فرایند ارزیابی مدیران قرار گرفت و ضمن دیدار با مدیر و سایر گروه ارزیابان، گفت: هدف اساسی معاونت سرمایه انسانی ایجاد زیرساختهای متناسب برای ایجاد بهرهوری در فعالیتهای بخشهای مختلف آستان قدس از طریق منابع انسانی است و ما مصمم هستیم در طراحی برنامههای راهبردی منابع انسانی، ایجاد استانداردهای مدیریت منابع انسانی، برخورداری از بانکهای اطلاعاتی مدیران و کارکنان، برنامههای کادرسازی، شایسته گزینی و شایستهسالاری، آموزش و توانمندسازی متناسب با مأموریتها و استقرار نظام مدیریت عملکرد کارکنان را پیوسته مد نظر قرار بدهیم.
لازم به ذکر است، مدیران شرکت کننده در این کانون ارزیابی، ضمن شرکت در آزمون های نوشتاریِ «تفکر تحلیلی و استعداد مدیریت» و سایر برنامه های تدارک دیده شده، مهارت ها و توانایی های خود از قبیل؛ توان رهبری و مدیریت، ارتباطات، حل مساله، خلاقیت و ... را برای پذیرش مشاغل مدیریت و سرپرستی محک زده و با نقاط قوت و ضعف خود آشنا می شوند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.