۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 712128

مدیر جهاد کشاورزی تایباد جوجه ریزی در مرغداری‌های این شهرستان را از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶۰ هزار و ۹۶۵ قطعه ذکر کرد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش دارد.

جوجه ریزی در تایباد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمد میری با اشاره به وجود ۲۷ مرغداری در این شهرستان افزود: از این تعداد در حال حاضر ۲۵ واحد فعال است که ظرفیت هر دوره در آنها ۵۹۳ هزار قطعه می‌باشد.

وی ادامه داد: سالانه بطور متوسط سه دوره جوجه ریزی در مرغداری‌های تایباد انجام می‌شود و به طور میانگین در هر سال افزون بر چهار هزار و ۲۹۴ تن گوشت مرغ در این منطقه تولید می‌گردد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: هر دوره جوجه ریزی ۴۵ تا ۵۰ روز طول می‌کشد که در صورت رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله زمانی بین دو دوره، مجوز جوجه ریزی واحدهای مرغداری برای دوره بعد صادر می‌شود و با فعال شدن سامانه پایش و مراقبت از بیماری‌های طیور، تمام فرایند مراحل پرورش شامل جوجه ریزی، واکسیناسیون، بروز بیماری و درمان در این سامانه ثبت می‌گردد.
وی افزود: با توجه به نبود کشتارگاه طیور در این شهرستان مرغ های پرورش یافته برای کشتار به سایر کشتارگاه‌های استان ارسال و بخشی از آنها وارد چرخه مصرف در شهرستان تایباد می‌شود.

میری ادامه داد: این تعداد مرغداری زمینه اشتغال افزون بر ۸۰ نفر را به صورت مستقیم در این شهرستان فراهم کرده است.

وی گفت: نبود بیماری‌های حاد و واگیردار طیور و بهبود مدیریت بهداشتی از مهمترین دلایل افزایش جوجه ریزی در این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد افزود: اجرای سیستم مراقبت فعال و غیر فعال از واحدهای مرغداری شهرستان، صدور مجوز بهداشتی جوجه ریزی، نظارت بر فاصله زمان جوجه ریزی، نظارت بر واکسن و واکسیناسیون در واحدهای مرغداری از جمله اقدامات دامپزشکی برای پیشگیری از بیماری‌های طیور است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.