مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: رسالت این مرکز در دهه کرامت ترویج شعائر دینی و مذهبی بود.

ترویج شعائر دینی رسالت بنیاد پژوهش های اسلامی در دهه کرامت بود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در آئین تجلیل از فعالین برنامه‌های دهه کرامت بنیاد پژوهش های اسلامی که با حضور جمعی از مدیران گروه‌های پژوهشی، در محل این بنیاد برگزار شد، ابراز کرد: این نعمت بزرگی است که خداوند متعال نصیب و روزی ما کرده که از امام رضا(ع) سخن بگوییم و محاسن کلام ایشان را منتشر کنیم.
وی ادامه داد: برنامه های دهه کرامت بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی امسال در مقایسه با مناسبت های سالهای پیش نمونه بود، امسال با وجود محدویت های ناشی از کرونا در برگزاری برخی از برنامه ها با محدودیت هایی روبه رو بودیم اما با هدایت و راهنمایی حضرت رضا(ع) و تلاش و پشتکار همکاران کارهایی ارزشمندی به لحاظ کیفی و کمی انجام شد.
مرویان حسینی ادامه داد: در بخش قابل توجهی از برنامه های امسال دهه کرامت به معرفی شخصیت امام رضا(ع) در محافل عمومی و نخبگانی پرداخته شد و بخش دیگر نیز به توسعه معارف امام رضا(ع) اختصاص یافت.
وی بیان کرد: از آنجایی که در هر مرکز علمی، گروههای علمی و پژوهشی محور تصمیم سازی ها، تولیدات، ایده پردازی ها و اقدامات هستند، بنیاد پژوهش ها نیز در برنامه های امسال دهه کرامت گروه‌های پژوهشی را رأس فعالیت های قرار داد.
مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، تصریح کرد: چهارمین جشنواره «سیره امام رضا(ع)؛ آموزه‌ها و کارکردها» یکی از برنامه های محوری نمایندگی این بنیاد در قم بود که با توجه به شرایط حاکم بر جامعه ناشی از ویروس کرونا تدارک دیده شده بود و حجم بسیار زیادی از ایده پردازی‌ها و طرح‌های پژوهشی در حوزه سیره پژوهی در قالب جلسات وبیناری برگزار شد که کار فوق‌العاده‌ای بود.
حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار مدیر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) ابراز کرد: یکی از اتفاقاتی که شایسته است در دهه کرامت نسبت به آن توجه ویژه شود، شناخت اهل‌بیت(ع) و آگاهی از فضائل آن بزرگواران است؛ شناخت تبعیت می‌آورد، امام رضا(ع) در این باره می‌فرماید «اگر مردم محاسن کلام ما را می‌دانستند از ما تبعیت می‌کردند.»
وی اظهار کرد: حضور ما در این مکان علمی نعمت بزرگی است که باید قدردان این نعمت باشیم و با شکر این نعمت موجب استمرار آن شویم.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.