رییس بیمارستان علامه بهلول گنابادی از راه‌اندازی دستگاه آنالیز کمی لومینسانس برای نخستین بار در این بیمارستان خبر داد.

دستگاه آنالیز کمی لومینسانس در بیمارستان گناباد راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سعید محرابی افزود: این دستگاه قابلیت تشخیص آزمایش‌های هپاتیت و ایدز، سنجش میزان هورمون بارداری و ویتامین‌های مرتبط با کم خونی را در بیماران به ویژه نیازمندان خدمات دیالیز دارد.

وی ادامه داد:  انجام به موقع این آزمایشها برای بیماران دیالیزی و مادران باردار پرخطر از اهمیت خاصی برخوردار است و از ارجاع بیماران و یا نمونه‌های آنان به سایر مراکز درمانی جلوگیری می‌شود و برای تعیین تکلیف سریع بیماران بسیار مفید است.

او اضافه کرد: این دستگاه فوق با ارز آزاد ارزشی حدود ۱۰ میلیارد ریال دارد با اعتباری افزون بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال با استفاده از ارز دولتی خریداری و در آزمایشگاه بیمارستان علامه بهلول، نصب و راه‌اندازی شد.
رییس اداره آزمایشگاه مرکزی سلامت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم گفت: دستگاه آنالیز کمی لومینسانس با بهره‌گیری از دانش روز دنیا در زمینه تشخیص آزمایشگاهی و با روش کمی لومینسانس (cl) به سنجش پارامترهای مختلف از جمله انواع هورمونها، موتورمارکرها، ویتامین‌ها، تست‌های غربالگری سلامت جنین، پایش برخی داروها و همچنین سنجش و پایش بیماری‌های عفونی و سطوح ایمنی بدن می‌پردازد.
سید محمد یاوری افزود: بسیاری از این موارد به روش دستی توسط کارشناسان آزمایشگاهی در حال انجام است ولی این سیستم امکان ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه‌های ذکر شده را به صورت اتوماتیک با دقت و صحت بسیار بالاتر و در بازه زمانی بسیار کمتر فراهم می‌آورد که موجب ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات به بیماران و مراجعان و افزایش سرعت پاسخ‌دهی خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با دو بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۵ پایگاه اورژانس مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی است.
بیش از ۱۳۰ هزار نفر از مردم شهرستانهای گناباد و بجستان زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.