رییس اتحادیه صنف نبات و آب نبات مشهد گفت: اختصاص سهمیه شکر دولتی به صنوف نبات و آب نبات این شهر باعث شکست رکود و بازگشت کارگاه‌ها به عرصه تولید شد.

اختصاص سهمیه شکر رکود بازار نبات و آب نبات مشهد را شکست

به گزارش قدس آنلاین، جواد رنگی تهرانی افزود: در دو ماهه اول سال، کارگاه‌های تولیدی نبات و آب نبات، شکر مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کردند و قیمت شکر نیز از ۶۵ هزار ریال به ۸۳ هزار ریال رسید.

وی ادامه داد: افزایش قیمت شکر، شرایط ناشی از شیوع کرونا و کاهش مشتری باعث نیمه تعطیل شدن بسیاری از کارگاه‌های تولیدی نبات و آب نبات در مشهد شد و میزان کار مجموع کارگاه‌های نبات و آب نبات در سه ماهه نخست امسال ۵۰ درصد کاهش یافت.

رییس اتحادیه صنف نبات و آب نبات مشهد گفت: خوشبختانه اواخر خرداد ماه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران هزار تن شکر به صنف نبات و آب نبات مشهد به قیمت هر کیلوگرم ۶۳ هزار ریال اختصاص داد و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز دو هزار تن شکر به قیمت هر کیلوگرم ۶۷ هزار ریال در تیرماه به این صنف اختصاص داد.

رنگی افزود: اختصاص سهمیه شکر باعث به کار افتادن دوباره کارگاه‌های تولید نبات و آب نبات در مشهد شد و در صورتی که دولت به توزیع شکر طرح تنظیم بازار ادامه دهد قیمت شکر در بازار آزاد نیز به قیمت دولتی آن خواهد رسید.

وی ادامه داد: با این که در سه ماهه نخست امسال برخی کارگاه‌های تولیدی نبات و آب نبات به صورت نیمه تعطیل درآمده بودند اما حقوق کارگران آنها به طور منظم پرداخت شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.