یک کارشناس دینی گفت: اهل بیت(ع) مظهر رحمت و مهربانی خداوند در روی زمین هستند.

اهل بیت(ع) مظهر رحمت و مهربانی خداوند هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین هاشمی نژاد در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به فرازهایی از زیارت جامعه کبیره بیان کرد: این زیارت نامه یکی از معتربرترین زیارت نامه های معصومین(ع) است.

وی تصریح کرد: مضامین و مفاهیم این زیارت نامه آنقدر بلند و عالی است که دستور داده شده قبل از خواندن آن صد مرتبه ذکر شریف «الله اکبر» گفته شود تا مبادا با خواندن عبارت های این زیارت نامه برای اهل بیت(ع) مقام خدایی قائل شویم.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: در یکی از فرازهای این زیات نامه می خوانیم که شما اهل بیت(ع) معادن رحمت الهی هستید. بنابراین امام رضا(ع) معدن رحمت و فضل الهی است و کسی که زائر این قبر مطهر می شود باید از این فرصت برای دریافت فیوضات الهی استفاده کند.

وی ادامه داد: در روایتی آمده است که رحمت خداوند متعال صد قسم است و یک قسمت از این رحمت به کل موجودات عالم هستی داده شده است و نود و نه قسم دیگر این رحمت و مهربانی را خداوند به محمد و آل محمد(ص) داده است.

هاشمی نژاد اضافه کرد: بنابراین اهل بیت(ع) نسبت به شیعیان خود بسیار مهربان و عطوف هستند و ما هم باید به تاسی از آن بزرگواران نسبت به جامعه پیرامونی خود مهربان باشیم تا رحمت الهی شامل حال ما نیز شود.

وی ابراز کرد: «رحمان» و «رحیم» دو صفت خداوند است. خداوند در این عالم یک سفره رحمانیت دارد که شامل همه موجودات و مخلوقات اعم از انسان ها و حیوانات و ... می شود و یک سفره رحیمیت که مخصوص مومنین و اهل ایمان است.

این کارشناس دینی اظهار کرد: همه انسان ها اعم از مومنین و حتی کافران و افرادی که اهل ایمان نیستند نیز مشمول صفت رحمانیت خداوند می شوند. اما زمانی انسان مشمول صفت رحیمیت خداوند می شود که اهل عبادت و بندگی خدا باشد.

وی خاطرنشان کرد: انسان مومن نیز باید این صفات الهی را در خود به وجود بیاورد و نسبت به دیگر انسان ها و حتی افراد غیر مسلمان هم مهربان باشد. امام رضا(ع) حتی نسبت به مامون که دشمن آن حضرت بود نیز مهربان بودند و زمانی که او بیمار شد برای شفای او دعا کردند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.