مدیرکل فرودگاه های استان خراسان رضوی گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در داخل هواپیماها برعهده این مجموعه نیست و باید سازمان هواپیمایی در زمینه کیفیت و کمیت اجرای آن پاسخگو باشد.

کاهش ۷۵درصدی مسافران پروازی به خراسان رضوی

محمود امانی بنی  در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: دستورالعمل های بهداشتی به طور کامل در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد رعایت می شود.

وی تصریح کرد: علی رغم اینکه  شرکت های هواپیمایی هنگام ورود مسافر به داخل هواپیما ماسک ارائه می دهند اما ورود افراد بدون داشتن  ماسک به داخل فرودگاه ممنوع است و در صورتی که مسافران یا همراهان آنها ماسک نداشته باشند برای تهیه آن به خارج از سالن فرودگاه راهنمایی می شوند.

  مدیرکل فرودگاه های استان خراسان رضوی افزود: در مورد رعایت فاصله  گذاری اجتماعی در داخل محیط فرودگاه و تاقبل از سوار شدن به هواپیما و بعد از پیاده شدن از هواپیما ، خراسان رضوی جزو فرودگاه های پیشگام در کشور بوده است و حتی در مواردی از بخشنامه های ابلاغی نیز بیشتر عمل کرده است به طوری که مواردی نظیر مثلا ضدعفونی کامل اتوبوس های حمل مسافر قبل و بعد از پرواز و همچنین تاکسی های فرودگاه به طوری که مسافرانی که قصد سوارشدن به تاکسی ها را داشته باشند ابتدا دستگیره های درب های تاکسی توسط نماینده سازمان تاکسیرانی ضدعفونی می شود، از این جمله می باشد.  

امانی بنی  بیان کرد: اما رعایت دستورالعمل های بهداشتی و  فاصله گذاری اجتماعی در داخل هواپیماها برعهده این مجموعه نیست و چگونگی آن برعهده شرکت های هواپیمایی با نظر سازمان هواپیمایی می  باشد.

وی ادامه داد: تعداد پروازهای فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش قابل ملاحظه ای داشته است به طوری که درسه ماه گذشته ، حداقل تعداد پرواز ورودی و خروجی روزانه  این فرودگاه  ۱۴پرواز و حداکثر پرواز ورودی و خروجی روزانه آن  نیز ۹۰پرواز بوده است.

مدیرکل فرودگاه های استان  تصریح کرد: در سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷درصد کاهش پرواز و ۷۵درصد کاهش مسافر را در فرودگاه  بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد داشته ایم .

وی با بیان اینکه پرواز های فرودگاه مشهد به طور میانگین با کمتر از ۸۰درصد ظرفیت پرواز می کنند ، افزود:  درآمدهای فرودگاه بین المللی مشهد در سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۵درصد کاهش داشته است که دلیل اصلی  آن این است که برخی موارد بازرگانی این فرودگاه به ناچار و به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و کمک به بهره برداران در برخی موارد حتی رایگان  اجاره داده شده اند.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.