نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد مذاکره با اتحادیه‌های این کشور بر سر اصلاح قوانین بازنشستگی، به دلیل اهمیت بیشتر رسیدگی به وضع شیوع کرونا، به سال آینده موکول شده است.

دولت فرانسه: به دلیل کرونا درباره قوانین بازنشستگی مذاکره نمی کنیم

به گزارش قدس آنلاین، «ژان کاستکس» نخست وزیر جدید فرانسه مذاکره با اتحادیه‌های این کشور بر سر اصلاح قوانین بازنشستگی را به سال آینده میلادی موکول کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» کاستکس پس از دیدار با سران اتحادیه‌های فرانسه در این باره گفت: «اکنون اولویت با مبارزه علیه بحران [ویروس کرونا]، ایجاد شغل و مقابله با بیکاری است».

نخست‌وزیر فرانسه گفت، اصلاحات یاد شده که شامل دو سال افزایش سن بازنشستگی خواهد بود، لغو نشده است. وی همچنین اعلام کرد اعمال کامل اصلاحات بیمه بیکاری به یکم ژانویه سال آینده میلادی موکول شده است.

روز سه‌شنبه تظاهراتی در میدان «لاریپالیکا» در پاریس برگزار  شد و صدها تن طی فراخوان «کنفدراسیون عمومی اتحادیه کارگری» فرانسه در این تظاهرات حضور یافتند. در این تظاهرات هواداران موسوم به «جلیقه زدها» نیز شرکت کردند. پلیس با برخی حاضران در این تظاهرات  درگیر شد و به سوی آنها گاز اشک آور پرتاب کرد.

پیش از این نیز معترضان به این اصلاحات بارها در شهرهای فرانسه دست به تظاهرات زده بودند. همچنین این اعتراض‌ها به شکل‌گیری  اعتصاب‌هایی منجر شد که بیش از ۶۰ روز ادامه یافته  و شاغلان بخش حمل و نقل، گردشگری، انرژی و وکلا در آن مشارکت جدی داشتند.

نظرسنجی‌ها در فرانسه از شکاف بین اقشار مختلف این کشور در زمینه اجرای قوانین اصلاحات نظام بازنشستگی حکایت دارد به طوری‌که جوانان و کارگران مسن مخالف آن هستند. نظام اصلاحات قوانین بازنشستگی در فرانسه قرار است از سال ۲۰۲۲ برای کارگران جوان اجرایی شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.