نخست‌وزیر انگلیس ضمن ابراز امیدواری درخصوص به حالت عادی برگشتن زندگی در این کشور گفت، اگر کارفرمایان بتوانند محیطی ایمن در برابر ویروس کرونا ایجاد کنند کارکنان می‌توانند به محل کار برگردند.

کرونا| جانسون: امیدوارم تا کریسمس زندگی به حالت عادی برگردد

به گزارش قدس آنلاین، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز جمعه گفت، دولت این کشور از آغاز ماه آتی میلادی دخالتی در بازگشت کارکنان به محل کار خود نخواهد داشت.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «ال‌بی‌سی نیوز»، جانسون گفت از ابتدای ماه آگوست کارکنان بخش‌های مختلف باید «در صورت ایمن بودن» محل کار، به سر کار خود برگردند و دولت دیگر در این زمینه دخالتی نخواهد داشت.

نخست‌وزیر انگلیس گفت: «حرفم این است که اگر کارفرمایان فکر می‌کنند بازگشت کارکنانشان بهتر و مفیدتر خواهد بود و آن‌ها می‌توانند به شکلی ایمن کار خود را انجام دهند، این مسئله باید بین کارفرما و کارمند مورد بحث قرار گیرد و مردم باید تصمیم بگیرند».

جانسون گفت از روز شنبه مقامات محلی اختیاراتی را درخصوص تعطیل کردن مکان‌های عمومی و لغو برگزاری رویدادها خواهند داشت.

وی افزود: «قویاً امیدوارم بتوانیم از ماه نوامبر و در صورت امکان از زمان کریسمس محدویت‌ها را مورد بازبینی قرار داده و به زندگی عادی برگردیم».

جانسون با این حال تأکید کرد: «اگر همین‌طور که تا کنون متحد بوده‌ایم به همین شکل ادامه دهیم، مطمئنم که می‌توانیم این ویروس را شکست دهیم.امید داریم که بهترین وضعیت اتفاق بیفتد اما باید برای بدترین حالت برنامه‌ریزی کنیم و این روحیه‌ای است که باید حفظ کنیم».

«پاتریک والانس» مشاور ارشد علمی دولت جانسون روز گذشته گفته است لزومی ندارد خط مشی فعلی درخصوص فعالیت غیرحضوری کارمندان تغییر کند.

والانس همچنین هشدار داده است که احتمالاً شیوع بیماری «کووید-۱۹» تا چند سال ادامه پیدا کند و موج دوم آن ممکن است در فصل زمستان امسال به اوج برسد.

این در حالی است که جانسون اخیراً به عدم مطالعه گزارش والانس و همکارانش درخصوص موج دوم شیوع ویروس کرونا متهم شده است.

کارشناسان انگلیسی در این گزارش هشدار دادند در صورت عدم آمادگی برای مواجه شدن با موج دوم کرونا احتمال آن وجود دارد که تا ۱۲۰ هزار نفر در فصل زمستان جانشان را از دست بدهند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.