استقلال اهواز محبوب‌ترین تیم آبی پوش خوزستان و جنوب کشور جز مشتی خاطره در فوتبال یادگار دیگری ندارد و به طور کامل نابود شد.

محبوب‌ترین تیم آبی‌پوش خوزستان دیگر وجود خارجی ندارد

قدس آنلاین:  اهواز شهر آبی‌ها شد چون تیم محبوبی چون استقلال اهواز داشت. تیمی مردمی و دوست‌داشتنی که همواره تماشاگران دو آتشه و متعصب زیادی داشت. خیلی‌ها این تیم را برادر کوچک‌تر استقلال می‌دانستند اما این برادر کوچک در سایه‌ بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌ها و شاید سوء تدبیر برخی به قتل رسید!

استقلال اهواز با فیروز کریمی شانس قهرمانی در لیگ برتر را داشت اما اشتباه مسلم یک کمک داور و پرچمی که یک توپ را که از خط دروازه رد نشده بود را گل اعلام کرد تا سایپا قهرمان لیگ برتر شود و آبی‌های دوست داشتنی اهواز نایب قهرمان شوند. از آن روزها 13 سال می‌گذرد اما اکنون دیگر هیچ اثری از استقلال اهواز در فوتبال ایران نمی‌بینید. تیمی که در سال‌های اخیر یکی دو مرتبه به لیگ دسته اول و حتی لیگ دسته دوم سقوط کرد و دوباره به سطح اول فوتبال بازگشت به طور کامل نابود شده است.

استقلال اهواز با خرید امتیاز فولاد نوین به لیگ برتر بازگشت تا آبی‌دوستان اهوازی از خوشحالی در پوست خود نگنجند اما این شادی خیلی کوتاه بود زیرا در همان سال استقلال اهواز با بدترین آمار به لیگ دسته اول سقوط کرد! تیمی که ستاره‌هایی مثل ابراهیم تهامی را به فوتبال ملی ایران معرفی کرد الان دیگر حتی در لیگ دسته سوم باشگاه‌های کشور هم حضور ندارد تا مربی بامزه‌ و محبوبی مثل ابراهیم تهامی که از بزرگان فوتبال خوزستان است در بنگاه معاملات ملکی کار کند و زندگی‌اش را بگذراند. تهامی که یکبار گفته بود 4 هزار نفر برای دیدن من به تمرینات استقلال اهواز می‌آمدند اکنون دیگر فقط با افسوس خاطره‌هایش را مرور می‌کند!

استقلال اهواز یکی از اولین تیم‌هایی بود که مالک خصوصی پیدا کرد و برادران شفیع‌زاده امتیاز این تیم را خریداری کردند و شرایط این باشگاه را سامان دادند اما سرنوشت مالکان خصوصی فوتبال ایران هم به اندازه تیم‌هایشان غم انگیز است. شفیع‌زاده‌ها هم از اذهان و افکار فوتبالدوستان پاک شدند و به هیچستان رسیدند. درست مثل سایر مالکان خصوصی باشگاه‌ها. دلیلش هم مشخص است چون به قول یکی از مدیران استخوان‌خرد کرده ورزش ما هیچ تعریف قانونی از باشگاه در ایران نداریم. چه باشگاه دولتی باشد چه خصوصی!

در خبرها آمده بود که ارسطو جهانداری آخرین مالک باشگاه استقلال اهواز نیز در زندانی در بندرعباس است. چقدر تلخ تیمی که محبوبیتش در خطه خوزستان زبانزد بود نیست و نابود شده است. استقلال صنعتی خوزستان خیلی تلاش کرد تا چند درصد از محبوبیت استقلال اهواز را به دست بیاورد اما موفق نشد! اکنون تکلیف هزاران هزار استعداد فوتبال در خوزستان و اهواز که با نابودی استقلال اهواز از بین می روند چیست؟!

مربیان بزرگی چون امیر قلعه‌نویی، فیروز کریمی، محمود یاوری و ... در این تیم مربیگری کردند و این تیم به خاطره‌ها پیوست. تیمی که در آستانه قهرمانی در لیگ برتر ایران بود. کریم بوستانی از مربیان با سابقه فوتبال و پیشکسوتان فوتبال اهواز اعلام کرده که می‌خواهد این تیم را احیا کند اما بعید است او به تنهایی بتواند چنین کار بزرگ و خوبی را انجام بدهد مگر اینکه مسئولان استانی و فوتبالدوستان اهوازی و خوزستانی به کمکش بروند تا شاید بار دیگر استقلال اهواز تیم محبوب جنوب به سطح اول فوتبال کشور برگردد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.