همدان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اختصاص سالانه ۶۳۰ هزار مترمکعب از پساب تصفیه خانه همدان به پتروشیمی هگمتانه از اتمام طرح مطالعاتی خط انتقال پساب به پتروشیمی هگمتانه خبر داد.

انتقال پساب شهر همدان به پتروشیمی هگمتانه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، مهندس منصورستوده با اشاره به اتمام طرح مطالعاتی خط انتقال پساب تصفیه خانه شهر همدان به پتروشیمی هگمتانه، بیان کرد: اوایل آغاز پروژه احداث پتروشیمی هگمتانه، این شرکت مجوز حفر و بهره‌برداری از دو حلقه چاه را صادر کرده بود. با اُفت سطح آب‌های زیرزمینی، این دو چاه کم آب شدند. با وجود دریافت مجوز جابجایی و جابجا کردن موقعیت آن‌ها، این چاه‌ها همچنان آبدهی خوبی نداشتند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان تصریح کرد: پتروشیمی هگمتانه صنعتی بزرگ  است و در اشتغال‌زایی از تاثیر بسزایی برخوردار است، بنابرین پس از پیگیری های فراوان از طریق شرکت مدیریت منابع آب ایران، خوشبختانه با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان توانستیم سهمی از پساب فاضلاب تصفیه خانه همدان را برای این صنعت بزرگ و اشتغال اختصاص دهیم.

وی اعلام کرد: مقرر شد از تصفیه خانه شهر همدان حدود بیست  لیتر در ثانیه به این شرکت پساب داده شود و به جای استفاده از آب چاه‌ها، سالانه حدود ۶۳۰ هزار مترمکعب  پساب برداشت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.