همدان- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان از برداشت آلبالو و گیلاس از باغات همدان خبر داد وگفت: برداشت آلبالو از سطح ۶۹۰ هکتار از باغات شهرستان همدان آغاز شده است.

برداشت آلبالو و گیلاس از باغات همدان آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط همومی جهاد کشاورزی شهرستان همدان احمد قدیمی گرجایی در بازدید از باغ آلبالو وگیلاس درباغات دره مراد بیگ اظهارکرد: پیش‌بینی می‌شود از ۶۹۰ هکتار از باغات آلبالوی استان بیش از ۷ هزار تن گیلاس وآلبالو برداشت شود.

قدیمی گرجایی با اشاره به اینکه ارقام کشت شده این محصول ارقام محلی هستند، یادآور شد: در شهرستان همدان ۹هزار ۲۰۰ هکتار باغات بارور دایم که از این میزان ۷۰۰هکتار آن باغات گیلاس و البالو هستنکه عمدا در دره مرادبیگ می باشند

وی افزود: با توجه به اینکه منطفه دره مراد بیگ از مناطق سرد سیر شهرستان می باشد  و درختان آلبالوو گیلاس  سازگاری مناسبی با شرایط مناطق سردسیری و معتدل دارد، بیشتر باغات  شهرستان در این منطقه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به مزایای مصرف آلبالو اظهار کرد: این محصول خواص فراوانی دارد و به‌عنوان تازه خوری، تهیه مربا، انواع شربت، شیرینی پزی و مارمالاد قابلیت استفاده دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.