منابع محلی اعلام کردند تعداد شهدای حمله ائتلاف سعودی به یک جشن عروسی در منطقه المساعفه در شهر الحزم استان الجوف یمن به ۲۵ نفر رسیده است.

کودک‌کشی سعودی به سبک صهیونیستی

علوی/

 منابع محلی اعلام کردند تعداد شهدای حمله ائتلاف سعودی به یک جشن عروسی در منطقه المساعفه در شهر الحزم استان الجوف یمن به ۲۵ نفر رسیده است. به گزارش المسیره، بیمارستان «مأرب» اجساد تکه تکه شده ۱۶ زن و کودک از قربانیان این جنایت به‌علاوه تعدادی مجروح را تحویل گرفته و بیمارستان الحزم نیز اجساد هشت نفر به همراه تعدادی زخمی را پذیرش کرده است. ائتلاف سعودی یکشنبه گذشته هم در کشتاری دیگر در استان حجه در شمال یمن ۹ زن و کودک را به شهادت رسانده بود. در همین زمینه، قبایل استان الجوف یمن اعلام کرده‌اند تنها با انتقام‌گیری آرام خواهند شد و غرامت مالی ائتلاف سعودی را نمی‌پذیرند.

به نوشته وبگاه خبری الیمنی، بزرگان قبایل الجوف در دیدار و تماس‌هایی که با قبیله «بنی نوف» داشتند، به آن‌ها گفته‌اند برای انتقام زنان و کودکان کشته شده در کنار آن‌ها هستند و حمله به قبیله «بنی نوف» به منزله حمله به تمامی قبایل «الجوف» است. در این میان، ائتلاف سعودی نیز با اعزام نمایندگان خود به میان قبلیه «بنی نوف» سعی کرده  با پرداخت دیه و غرامت مالی، قبایل الجوف را آرام کند. یکی از رهبران حزب الاصلاح به نام «العوجری» با ۱۰ قبضه تفنگ و نیم میلیون ریال سعودی مأمور این کار شده اما بزرگان «بنی نوف» به وی گفته‌اند تنها با انتقام‌گرفتن آرام خواهند شد. جنایت‌های رژیم سعودی به حدی بوده که حتی سازمان ملل هم نتوانسته از آن چشمپوشی کند. مارتین گریفیتس، نماینده سازمان ملل در امور یمن، دیروز این حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به یک مراسم عروسی در یمن را محکوم کرد. به گزارش الجزیره، او بدون اینکه نامی از ائتلاف سعودی ببرد، گفت: حمله به غیرنظامیان و زیرساخت‌ها از سوی هر طرفی که باشد، شنیع و مخالف قوانین بین‌المللی است. در همین راستا، وزارت خارجه یمن در بیانیه‌ای تأکید کرد: ائتلاف سعودی از ابتدای جنگ در فروردین ۹۴ تاکنون، نزدیک به ۱۶ هزار و ۷۰۰ غیر نظامی از جمله ۳ هزار و ۷۵۰ کودک و ۲هزار و ۳۷۰ زن را به شهادت رسانده است. در همین حال، روزنامه فرامنطقه‌ای العربی الجدید گزارش داد: شرکت‌های رژیم صهیونیستی به متجاوزان در ساخت اردوگاه و پایگاه نظامی کمک‌های بسیاری کرده و سلاح و ابزارهای خود را به آنان ارائه داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.