توئیتر اعلام کرده که هکرها با حمله به حساب کاربری ۱۳۰ کاربر این شبکه اجتماعی توانسته‌اند با شکستن رمز عبور آنها، ۴۵ حساب کاربری را تحت کنترل گرفته و از طریق آنها توئیت کنند.

جزئیات تازه از هک گسترده شبکه اجتماعی توئیتر

به گزارش رویترز این شرکت روز شنبه اعلام کرد هکرها توانسته اند اطلاعات حساب هشت حساب کاربری دخیل در هک های اخیر این شرکت را دانلود کنند اما هیچ یک از آنها حساب های تایید شده ای نبوده اند.

هکرها به سامانه های داخلی توئیتر دسترسی پیدا کرده و اقدام به سرقت حساب کاربری برخی از افراد سرشناس از جمله جو بایدن نامزد دموکرات ها، کیم کارداشیان هنرپیشه تلویزیون، باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا و «اِلون ماسک» میلیاردر آمریکایی کرده اند و از آنها برای درخواست ارز دیجیتال استفاده کرده اند.

توئیتر در تازه ترین بیانیه خود اعلام کرده که هکرها «از تعدادی از کارکنان این شرکت برای دسترسی به ابزارهای داخلی مورد استفاده در عملیات هک سوء استفاده کرده اند»

این شرکت افزود، برخی جزییات این حمله را همزمان با ادامه تحقیقات این شرکت مخفی نگه داشته است.

به دنبال حمله سایبری بزرگ به حساب کاربران توییتر، قانونگذاران آمریکا از احزاب دموکرات و جمهوریخواه خواستار توضیح مدیرعامل شرکت توییتر نسبت به آسیب پذیری این شبکه اجتماعی در برابر حملات هکرها شدند.

پس از اعلام هک شدن حساب های کاربری افراد سرشناس و سیاستمداران در آمریکاسهام شرکت توییتر در روز پنجشنبه ۳ درصد کاهش یافت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.