شهردار تهران از آغاز مقدمات ساخت خط ۱۰ مترو از میدان کتابی به سمت منطقه ۲۲ خبر داد.

آغاز مقدمات ساخت خط ۱۰ متروی تهران

قدس آنلاین:  پیروز حناچی ظهر امروز در مراسم بهره برداری از ۲ رام قطار مترو که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان اینکه امروز بخش آخر واگن های در حال ساخت مترو وارد خطوط می شود، گفت: مشکل اصلی مترو این است که زیرساخت ها ساخته شده اما متناسب با آن واگن جدید اضافه نشده است که ما این موضوع مهم را به طور جد پیگیری می کنیم تا متناسب با زیرساخت ها واگن ها نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ساخت واگن های داخلی و کاهش وابستگی واگن ها به قطعات خارجی به خصوص در شرایط تحریم فعلی در دستور کار قرار دارد، افزود: ساخت ۱۰۵ واگن جدید مترو در دستور کار قرار دارد و امیدواریم در مرداد ماه نیز بتوانیم قطعات آماده شده داخلی این واگن ها را در معرض دید عموم قرار دهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه قرارداد ۶۳۰ واگن که از سوی دولت در حال پیگیری بود به طرف چینی ارائه شده و تاییدیه های بانک مرکزی نیز اعلام شده است، گفت: در آخرین جلسه ای که با سفیر چین داشتیم این موضوع واگن ها بررسی شد و سفارت ایران در چین نیز پیگیر این موضوع است.

وی با بیان اینکه بیکاری واگن سازی تهران با کاهش سفارشات نگران کننده است اما اجازه نخواهیم داد که این اتفاق رخ دهد، اظهار کرد: می توانیم سفارشات تهران و سایر شهرها را به سمت واگن سازی هدایت کنیم.

حناچی با اعلام خبر آغاز مقدمات ساخت خط ۱۰ مترو از میدان کتابی به سمت منطقه ۲۲ گفت: مقدمات آماده شده و به زودی ساخت خط جدید انجام می شود و می دانید که در منطقه ۲۲ بارگزاری زیادی صورت گرفته اما حمل و نقل عمومی متناسب با این بارگزاری نبوده است.

وی با اشاره به شیوع کرونا گفت: در فضای کرونایی نیازمند رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستیم اما این مهم به شرط افزایش ناوگان در اتوبوس و مترو محقق می شود.

به گزارش ایسنا، با حضور محسن هاشمی و شهردار تهران که از طریق ویدئو کنفرانس با واگن سازی تهران ارتباط داشتند این ۲ رام قطار وارد فاز بهره برداری شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.