مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: تعداد ۱۰۰ مینی بوس برای سرویس دهی در سطح شهر به شهروندان تهیه شده است که مراحل واگذاری آن ها در حال انجام است وبزودی به وسیله مزایده واگذار خواهد شد.

۱۰۰ مینی بوس بزودی وارد ناوگان شهری می شود

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت هایی که سازمان اتوبوسرانی جهت محافظت مردم در برابر این ویروس در نظر گرفته است، سعید حسینقلی زاده مقدم توضیح داد: ضد عفونی اتوبوس ها کما فی سابق در حال انجام است و توجه به بحث فاصله گذاری در داخل اتوبوس نیز  به جد تحت نظارت و پیگیری است.

وی ادامه داد: بجز این موارد و از همه مهمتر الزام مسافرین به استفاده از ماسک است و برای اینکه مطمئن شویم که همه پروتکل ها به درستی انجام میشود یکسری  از همکاران ما به عنوان ناظر در ۲۹ پایانه  از صبح تا شب مستقر شده اند تا رعایت مسائل بهداشتی در زمان استفاده از اتوبوس را به مردم گوشزد کنند و اگر با مواردی مواجه شوند که پروتکل های بهداشتی را نقض می کند حتما با آن برخورد خواهند کرد. از همه همشهریان می خواهم که با رعایت پروتکل های بهداشتی از سلامت خود و همشهریانشان محافظت کنند.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد اضافه کرد: با توجه به شیوع موج دوم کرونا هنوز هیچ دستوری مبنی بر اعمال محدودیت ها به سرویس ناوگان شهری ابلاغ نشده است و برنامه رفت و آمد اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی به روال گذشته است و هیچ تغییری نکرده است.

حسینقلی زاده مقدم در خصوص افزایش قیمت نرخ بلیت های اتوبوس افزود: به خاطر شیوع بیماری امسال، افزایش قیمت حمل و نقل مانند خیلی مسائل دیگر اندکی به تعویق افتاد و بعد از گذشت چند ماه این مسئله انجام شد که در حال حاضر مبلغ ۱۰۰ تومان به نرخ بلیت ها افزوده شده است. این در حالی است که  بیش از سه چهارم از  هزینه های حمل و نقل عمومی را شهرداری پرداخت می کند و فقط یک چهارم آن را مردم بر عهده دارند. در حالیکه قرار بوده سهم مسافر یک سوم، سهم دولت یک سوم و سهم شهرداری یک سوم باشد ولی متاسفانه در سال های گذشته شهرداری مشهد و سایر کلانشهرها در این خصوص موفق  نبودند و نتوانستند اعتبار خوبی برای یارانه هزینه استفاده از  اتوبوس بگیرند لذا تمام بار اعتبار یارانه دولت به دوش شهرداری ها افتاده است.

وی در خصوص میانگین عمر ناوگان شهری گفت: میانگین متوسط عمر ناوگان الان بین ۸/۵ تا ۹ سال است و این میزان بالایی است. ما در سال های اخیر تلاش کرده ایم تا اتوبوس هایی را خریداری کرده و به ناوگان حمل و نقل اضافه کنیم اما متاسفانه به خاطر وجود  تحریم ها در داخل کشور تولید کننده های اتوبوس با مشکل مواجه شده اند.

حسینقلی زاده مقدم در توضیح استفاده اتوبوس ها از کولر با توجه به شروع فصل گرما گفت: همانطور که گفتم به خاطر فرسودگی برخی اتوبوس ها برخی کولر ندارند ولی هستند اتوبوس هایی هم که از کولرهای گازی استفاده می کنند. البته اتوبوس هایی را هم داریم که در تدارک هستیم به سیستم های سرمایشی مجهز کنیم. ناگفته نماند که تعداد ۱۰۰ مینی بوس برای سرویس دهی در سطح شهر به شهروندان  تهیه شده است که مراحل واگذاری آن ها در حال انجام است وبزودی به وسیله مزایده واگذار خواهد شد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.