مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اجرای طرح منع خودروهای بدون معاینه فنی، از اواخر مرداد ماه اجرا می شود.

خودروهای فاقد معاینه فنی، در مشهد اجازه تردد ندارند

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: طرح LEZ یا طرح منطقه انتشار کم آلایندگی یکی از طرح‌های مطرح در موضوع کاهش آلودگی هوا است که هدف آن ممانعت از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی است.

او افزود: هرچند با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بر اساس مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان در نشست دی ماه سال گذشته، مقرر شده بود این طرح در زمستان سال ۹۸ در کل سطح شهرمشهد اجرایی شود، ولی میسر نشد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: به دلیل موانع اجرای موثر طرح، اجرای کامل و درست آن که افزایش مراجعات مردم به مراکز معاینه فنی و ایجاد تراکم و افزایش طول صف را به همراه داشت و همزمانی آن با شیوع بیماری کرونا، متوقف شد.
همتی بیان کرد: باتوجه باینکه آلودگی هوا یکی از عوامل تشدید انواع بیماری‌ها به حساب می‌آید، طرح LEZ به دستور رئیس کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان از شنبه مورخ ۲۵ مرداد ماه جاری در کل این کلانشهر عملیاتی خواهد شد.
او تصریح کرد: بر این اساس از تاریخ یاد شده خودروها از طریق دوربین‌های راهنمایی و رانندگی پایش و متخلفان اعمال قانون می‌شوند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: تردد روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه در مشهد از مهمترین عوامل آلودگی هوا است.
همتی اظهار کرد: طبق اعلام محیط زیست خراسان رضوی در شرایط موجود ۸۰ درصد مینی‌بوس‌ها، ۶۰ درصد اتوبوس‌ها، ۶۰ درصد موتورسیکلت‌ها و ۴۰ درصد کامیون و کامیونت‌ها فرسوده هستند و نقش مهمی در آلودگی هوا دارند.
او افزود: از این رو طرح کاهش آلودگی هوا " LEZ" با تصویب در شورای همتای استان و هماهنگی اخیر از ۲۵ مرداد ماه به صورت کامل در سراسر کلانشهر مشهد اجرایی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.