مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد دلیل عمده آتش سوزی‌های مراتع بلوار فکوری و نماز را رها شدن زباله در مجاورت علفزارها عنوان کرد و گفت: این اشیای باقی مانده مانند ذره بین عمل می‌کند و باعث آتش سوزی مراتع می‌شود.

 علت آتش سوزی‌ها، زباله باقی مانده در مراتع بود/ افزایش 2 برابری حریق‌ مراتع مشهد در تیرماه

به گزارش قدس آنلاین، امیر عزیزی اظهار کرد: به دلیل اینکه امسال سال پر بارشی بوده و همچنین در دو ماه اول سال، مردم بخاطر کرونا در طبیعت حضور نداشتند، رشد خار و خاشاک و علف‌ها بیشتر از سال‌های قبل شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد افزود: بعد از اینکه محدودیت‌های کرونایی حذف شد و مردم توانستند برای تفریح در مراتع حضور داشته باشند، متاسفانه عده‌ای با رها کردن زباله‌ در مراتع باعث بروز حریق و آتش سوزی شدند.

وی ادامه داد: تا آخر تیرماه گرمای هوا بیشتر شد و در همین محدوده زمانی، ماموریت‌های آتش نشانی در مراتعی مانند جاده کلات، بولوار شاهنامه، انتهای بولوار وکیل آباد، ارتفاعات بلوار نماز، خلج، انتهای پیروزی و شهرک صابر و همچنین انتهای توس ۳۳ برای اطفای حریق بیشتر شد.

عزیزی، علت عمده حریق‌ها در ارتفاعات بلوار فکوری و نماز را رها شدن زباله در مجاورت مراتع و علفزارها توسط شهروندان عنوان کرد و گفت: طی بررسی‌هایی که همکاران انجام دادند آتش سوزی به دلیل رهاشدن زباله‌هایی مانند قوطی‌های فلزی، شیشه‌های نوشابه و کاغذهای براق چیپس و پفک در مجاورت علفزارها است، چرا که این اشیا زیر تابش مستقیم خورشید، حالت ذره بینی پیدا کرده و باعث ایجاد آتش سوزی‌ می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: البته عمده این آتش سوزی‌ها مقطعی است و یک قسمت آتش گرفته و خودش تمام می‌شود و به جاهای دیگر سرایت نمی‌کند اما جاهایی که بارندگی بیشتر بوده، آب بیشتری جمع شده و رشد خاشاک بیشتر بوده است و به همین دلیل آتش سوزی وسیع‌تر و خسارت به عرصه‌های منابع طبیعی بیشتر می‌شود.

وی یادآور شد: خرداد و تیرماه سال جاری رشد دو برابری حریق خار وخاشاک و مراتع را نسبت به سال گذشته در همین موقع شاهد بوده‌ایم و بیشترین ماموریت انجام شده در این زمینه نیز در محدوده شهرداری منطقه ۹ شهر مشهد بوده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.