ایلام- مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: با دستور معاون رئیس جمهور و رئیس برنامه و بودجه کشور و از محل ردیف ۳۰ جدول مصرف هدفمندی یارانه ها؛ مبلغ ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام جهت پرداخت کارانه پرستاران و کادر بهداشتی درمانی استان ایلام اختصاص یافت.

اختصاص اعتبار برای پرداخت کارانه پرستاران استان ایلام

به گزارش قدس آنلاین، نورالدین  رحیمی در بازدید از دفتر سرپرستی روزنامه قدس ایلام اظهار داشت: یکی از چالش های پیش روی بیمه سلامت با توجه به بافت روستایی و عشایری استان ایلام و محرومیت این مناطق، پرداخت هزینه بیمه برای خانوارهای فاقد بیمه است.

وی افزود: با توجه به تعیین سرانه ۶۰ هزار تومانی یکساله برای صدور دفترچه درمانی و ضرورت شرکت روستاییان و عشایر در آزمون وسع سنجی و ثبت نام الکترونیکی، یکی از چالش های بزرگ برای خانوار های روستایی پرداخت حق بیمه سالانه بیمه سلامت می باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با بیان اینکه استان ایلام رتبه سوم به لحاظ نسخه نویسی الکترونیک را در اختیار دارد، یادآور شد: شفافیت مالی، بررسی بروز پرونده پزشکی بیمار، جلوگیری از هزینه های اضافی، ممانعت از رفت و آمد های مکرر، دسترسی آسان بیماران به پزشکان و داروخانه ها و اطلاعات کامل بیمار؛ از دیگر مزیت های طرح نسخ الکترونیکی است که در مطب پزشکان و داروخانه های استان بصورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

رحیمی با بیان اینکه بالغ بر ۳۴۶ هزار بیمه شده در سطح استان تحت پوشش بیمه سلامت است، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد کل جمعیت استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت است.

وی ادامه داد: بیمه سلامت استان ایلام سال گذشته ۱۳۰ میلیارد ریال به مراکز بهداشتی درمانی طرف قرارداد اعم از خصوصی و دولتی پرداخت کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با اشاره به اینکه تمام مطالبات دانشگاه علوم پزشکی تا پایان خردادماه سال جاری پرداخت شده است، اضافه کرد:  مطب پزشکان و داروخانه هایی که بصورت ۱۰۰ درصدی فرایند نسخ الکترونیکی را عملیاتی کرده اند تا پایان خردادادماه تمامی مطالبات خود را دریافت کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.