رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: تالارها و سالن های پذیرایی موظف به برگشت وجوه دریافت شده از مردم هستند.

 تالارها و سالن های پذیرایی مشهد موظف به پس دادن وجوه مردم هستند/ استقبال ضعیف صنوف از تسهیلات کرونایی/ ۲۸۷۰میلیارد تومان سهم خراسان رضوی از تسهیلات کرونایی

محمود بنانژاد در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: تالارها و سالن های پذیرایی موظف به برگشت وجوه دریافت شده از مردم به خاطر تعطیلی این مراکز  و برگزار نشدن مراسم ها به دلیل کرونا هستند.

وی تصریح کرد: اما توصیه ما به مردم این است که با آنها همکاری لازم را داشته باشند و در یک توافق دو طرفه شرایط دریافت این مبالغ و یا مشخص کردن زمان دیگری برای برگزاری مراسم را تعیین کنند زیرا این مجموعه ها نیز بنگاه های اقتصادی هستند که بالغ بر ۵ماه تعطیل بوده و فعالیتی ندارند و علاوه بر هزینه خرید اقلام مختلف برای برگزاری مراسم، با هزینه های جاری  نظیر اجاره و حقوق و دستمزد کارگرانشان نیز مواجه هستند .

رئیس اتاق اصناف مشهد ادامه داد: از طرفی به این مراکز توصیه اکید شده است که یک نفر در دفتر تالار و سالن های پذیرایی حضور داشته باشد و  پاسخگوی مراجعان و حل مسائل ایجاد شده باشد، همچنین مردم نیز می توانند از طریق تماس با اتحادیه تالار های پذیرایی مشهد به شماره تلفن ۳۸۴۵۹۲۶۵مسائل و مشکلات ایجاد شده در این باره را گزارش کنند.

بنانژاد همچنین درباره وضعیت پرداخت تسهیلات کرونایی به اصناف نیز گفت: واحدهای صنفی استقبال چندانی از این تسهیلات نکردند، از طرفی برخی از بانک ها در زمینه پرداخت این تسهیلات تعلل و سنگ اندازی هایی داشتند و بیشتر سلیقه ای عمل می کردند که با همکاری و مساعدت شورای هماهنگی بانک های استان قرار شد این مسائل کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: سهم خراسان رضوی برای پرداخت تسهیلات کرونایی به واحدهای صنفی ۲۸۷۰میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که طبق آخرین آمارمجموع درخواست های صنوف استان برای این موضوع  ۴۰۰میلیارد تومان می باشد که تاکنون مجموع پرونده ها و مدارک صنوف که در اختیار بانک ها قرار داده شده است  ۱۲میلیارد تومان بوده است.

بنانژاد افزود: از طرفی بیمه بیکاری کرونایی که به کارگران مجرد طبق خبرهای غیررسمی مبلغ ۸۰۰هزار تومان و برای افراد متاهل حدود ۱میلیون تومان پرداخت شده است بسیار پایین می باشد و نیاز است اداره کار و سازمان تامین اجتماعی در این زمینه پاسخگو باشند.    

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.