شهرکرد- بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع‌شده است و محور ارتباطی بروجن - لردگان یکی از پرحادثه‌ترین محور ارتباطی چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود که تا با یک جستجو ساده می‌توان خبرهای تصادفات و البته تلفات انسانی این جاده را که در صدر خبرهای حوادث قرار دارد جویا شد.

جاده شهرکرد- بروجن-لردگان به خط پایان نزدیک می‌شود

قدس آنلاین-گروه استان ها:بنا بر گفته مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری محور ارتباطی شهرکرد- بروجن- لردگان مهم‌ترین مسیر ارتباطی استان و بخشی از شریان ارتباطی فلات مرکزی به جنوب کشور که در برخی از روزها بیش از ۳۰ هزار وسیله نقلیه که بیشتر ماشین‌های سنگین است، از مسیر عبور می‌کنند.

طرح چهار خطه «شهرکرد- بروجن- لردگان» از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود که مردم این استان سال‌ها در آرزوی تحقق آن هستند.

شهرستان بروجن ۱۴۲ کیلومتر راه ارتباطی اصلی دارد با تکمیل چهار خطه شهرکرد به بروجن، همچنان ۵۶ کیلومتر از جاده‌های این شهرستان در محورهای بروجن به لردگان، بروجن به شهرضا، سفیددشت به زرین‌شهر و سه‌راهی بلداجی تا سه‌راهی زوردگان نیازمند اجرای چهار خطه است.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور سال گذشته در سفر خود به چهارمحال و بختیاری برای تملک زمین‌های واقع در ۲ قطعه از جاده شهرکرد به بروجن و لردگان – خوزستان ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد که ۵۰ میلیارد ریال آن مربوط به قطعه شهرکرد به بروجن است.

طول قطعه شهرکرد به بروجن در جاده چهار خطه شهرکرد – بروجن – لردگان ۶۲ کیلومتر است، که تنها ۲.۳ کیلومتر آن باقی‌مانده و بقیه اجرایی شده است.

جاده تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

در همین راستا مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه محور ارتباطی بروجن - لردگان پرحادثه‌ترین محور ارتباطی چهارمحال و بختیاری است، اظهار داشت: بهره‌برداری از این طرح ارتباطی مهم، نه‌تنها در کاهش تصادفات دریکی از حادثه‌خیزترین محورهای ارتباطی استان بسیار مؤثر واقع می‌شود بلکه در کوتاه‌تر شدن مسیر و توسعه اقتصادی استان نقش مهمی ایفا می‌کند.

محور ارتباطی شهرکرد- بروجن- لردگان مهم‌ترین مسیر ارتباطی استان و بخشی از شریان ارتباطی فلات مرکزی به جنوب کشور است، که در برخی روزها بیش از ۳۰ هزار وسیله نقلیه که بیشتر ماشین‌های سنگین است، از این مسیر عبور می‌کندحسینعلی مقصودی بابیان اینکه محور ارتباطی شهرکرد- بروجن- لردگان مهم‌ترین مسیر ارتباطی استان و بخشی از شریان ارتباطی فلات مرکزی به جنوب کشور است، افزود: در برخی روزها بیش از ۳۰ هزار وسیله نقلیه که بیشتر ماشین‌های سنگین است، از مسیر عبور می‌کند.

وی تکمیل پروژه چهار خطه سازی محور بروجن - لردگان را در دستور کار دانسته و بیان کرد: طرح چهار خطه «شهرکرد- بروجن- لردگان» از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی استان به شمار می‌رود.

وی افزود: اجرای این طرح معطل پنج کیلومتر معارض در قطعه سفیددشت به فرادنبه بود که این مشکل هفته گذشته برطرف شد و زمین‌های محور از سوی مالکان خریداری‌شده است و این قطعه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: هشت کیلومتر نیز در محور سه‌راهی امام قیس تا گردنه کره‌بس لردگان باقی‌مانده است که تا پایان سال تکمیل می‌شود به‌طوری‌که در این محور دو تونل و یک پل بزرگ تعریف‌شده است که تونل اول به طول ۷۰۰ متر حفاری‌شده است و پیمانکار در حال کار است و برای تونل دوم نیز به طول یک هزار و ۷۰۰ متر به‌تازگی پیمانکار مشخص‌شده است.

وی ادامه داد: طرح چهار خطه «شهرکرد- بروجن- لردگان» است تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.