دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی «کتاب سال رضوی» گفت: احیاء جامعه در گروی ترویج معارف ناب اهل‌ بیت(ع) است از همین رو هدف از برگزاری این جشنواره، ترویج معارف ناب اهل ‌بیت(ع) و تحقق جریان تمدن نوین اسلامی در سطح جهان است.

جشنواره «کتاب سال رضوی» مروج معارف اهل‌ بیت(ع) و زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی در اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی «کتاب سال رضوی» که با حضور تولیت آستان قدس رضوی و برخی از معاونان این آستان متبرک و پژوهشگران، مولفان و ناشران معارف رضوی در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، قلم را پیام‌ رسان و کتاب را پیام بخش زندگی دانست و اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی، حیات و زندگی را با وحی به نبی مکرم اسلام(ص) از طریق قلم به انسان ‌ها عطا کرد.

وی ادامه داد: اهل ‌بیت پیامبر اسلام(ص) خصوصا حضرت علی(ع) که باب مدینه علم نبی(ص) هستند، با نوشتن و نشر معارف نبی مکرم اسلام(ص) حیات را در سطح زمین گسترش داده و سپس عاشقان معارف ناب دین مبین اسلام، با جوهر قلم و نشر کتب، ادامه دهنده راه انبیاء تا کنون بوده اند و زندگی را از طریق علم به تشنگان حقیقی رساندند.

دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی «کتاب سال رضوی» با تاکید بر اینکه احیاء جامعه در گروی ترویج معارف ناب اهل ‌بیت(ع) است، افزود: مردم این روزگار نسبت به گذشته بیشتر تشنه معارف ناب رضوی هستند. از همین رو در این جشنواره ترویج معارف ناب اهل‌بیت(ع) و تحقق جریان تمدن نوین اسلامی را سرلوحه فعالیت ‌های خود قرار داده‌ ایم.

رئیس سازمان کتابخانه‌ ها، موزه ‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به رویکرد دوازدهمین جشنواره بین المللی «کتاب سال رضوی» اشاره کرد و گفت: گسترش فعالیت‌ های علمی-پژوهشی با هدف احیاء معارف ناب رضوی، شناسایی نخبگان و نویسندگان برتر، ایجاد شور و هیجان در حوزه پژوهش، تحقق گام دوم انقلاب، حمایت از پدید آورندگان برتر علمی، فرهنگی و هنری و ... جزء رویکردهای‌ این جشنواره است.

توسعه مفهوم امام رضا و ابنائه اِکرام(ع)

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه این دوره از جشنواره بین المللی «کتاب سال رضوی» از سه محور برخوردار است، خاطرنشان کرد: نخستین محور «توسعه مفهوم امام رضا و ابنائه اکرام(ع)»، دومین محور «گفتمان تمدن نوین اسلامی با هدف جریان سازی و تحقق گام دوم انقلاب» و سومین محور، «محور بین الملل با جایزه ویژه عالم آل الله» است که این جایزه به بهترین ناشر فعال در حوزه نشر اهداء می‌شود.

وی عنوان کرد: این جشنواره با تشکیل هیئت علمی متشکل از مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان و قم، دانشگاه تهران و فردوسی، نمایندگی ولی فقیه در کشور، بعثه مقام معظم رهبری، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، مجمع جهانی اهل ‌بیت(ع)، وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، انتشارات آستان قدس رضوی(به ‌نشر)، موسسه آفرینش‌ های هنری آستان قدس رضوی و سایر موسسات علمی و پژوهشی این آستان مقدس؛ شیوه‌ فعلی خود را نسبت به دوره‌ های قبلی تغییر داده است.

دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی «کتاب سال رضوی» به گسترش محورهای این جشنواره و حوزه اجرایی آن اشاره کرد و گفت: مبحث اندیشه ‌های امامین انقلاب خصوصا مقام معظم رهبری به محورهای این جشنواره اضافه خواهد شد و در حوزه اجرایی در پی تبدیل این جشنواره به جشنواره ‌ای پویا با هدف ترویج کتابخوانی، مشارکت دانشجویان و دانش آموزان در محتوای علمی، حمایت از نشریه‌ های علمی و پژوهشی و نقد کتاب همراه با پوشش رسانه ‌ای به دو شیوه تبلیغی و علمی هستیم.

حجت الاسلام حسینی بر ضرورت تشکیل پایگاه اطلاعاتی جامع به زبان‌ های مختلف با محوریت امام رضا(ع)، تدوین سند راهبردی و عملیاتی گام دوم انقلاب توسط آستان قدس رضوی و تشکیل اتحادیه مجمع پژوهشگران، مولفان، و ناشران رضوی ذیل پرچم آستان قدس رضوی با هدف بهره ‌گیری از ظرفیت ‌های این آستان مقدس در حوزه علمی و پژوهشی تاکید کرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.