۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
کد خبر: 712366

سخنگوی وزارت خارجه مصر در اظهاراتی دخالت‌های ترکیه در امور کشورهای عربی را مردود خواند.

به گزارش قدس آنلاین،‌ «احمد حافظ» سخنگوی وزارت خارجه مصر، امروز (شنبه)، دخالت‌های ترکیه در امور کشورهای عربی را مردود خواند.

به گزارش پایگاه خبری روزنامه «الیوم السابع»، سخنگوی وزارت‌خارجه مصر در این خصوص گفت که از اظهارات مقامات ترکیه درباره میزان مشروعیت درخواست برخی طرف‌های «منتخب» در لیبی در خصوص برخوردار شدن از حمایت مصر در مقابله با تروریسم و افراطی‌گری حیرت زده است؛ افراطی‌گری که پس از فراگرفتن خاک سوریه  از طریق مرز ترکیه با سوریه به لیبی صادر می‌شود و در جای جای کشورهای عربی پخش می‌شود.

احمد حافظ در ادامه گفت که از ماجراجویی دولت ترکیه با استفاده از توانایی‌های ملت ترکیه و از طریق دخالت و دست داشتن در بحران کشورهای عربی متعجب است؛ اقداماتی که با هدف تشدید و وخیم‌تر کردن این بحران و ترجیح برخی جریان‌های خاص آن هم نه به خاطر محبوبیت‌شان بلکه تنها به خاطر دنبال‌روی ایدلوژیک آنها از افرادی که تلاش می‌کنند به قیمت به هدر دادن منابع متعلق به ملت ترکیه برای آنها تبلیغ کنند، صورت می‌گیرد.

حافظ همچنین تأکید کرد که قاهره دخالت‌های سیاسی و نظامی ترکیه در امور کشورهای عربی را مردود می‌داند؛ او همچنین تأکید کرد که نه‌تنها دخالت‌های ترکیه مشروعیت ندارد بلکه قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نیز نقض می‌کند؛ فرقی هم نمی‌کند چه این اقدامات در عراق باشد یا در سوریه یا لیبی.

وی در پایان اظهاراتش بار دیگر تأکید کرد که ملت‌های عربی هر گونه تلاش یا زیاده‌خواهی که در راستای پیشبرد امور و برای تحقق منافع و اهداف باشد، سر باز می‌زند.

 مصر از حامیان دولت طُبرُق در شرق لیبی است که «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» آن را رهبری می‌کند، در مقابل این دولت، دولت «وفاق ملی» به ریاست «فایز السراج» در غرب لیبی قرار دارد که از حمایت ترکیه برخوردار است. لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.