رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام به شناسایی ۲۳ بیمار مشکوک به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مشترک بین انسان و دام در حوزه جغرافیایی زیر پوشش این دانشکده اشاره و بیان کرد: این بیماری تاکنون جان یک نفر را در شهرستان صالح آباد گرفته است.

تب کریمه کنگو در صالح‌آباد  قربانی گرفت

به گزارش قدس آنلاین، محمد افکار اظهار کرد: تاکنون نتیجه آزمایش طبی ۱۲ نفر از بیماران شناسایی شده مبتلا به تب کریمه کنگو در منطقه زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام  مثبت اعلام شده است. 

وی ادامه داد: هشت نفر از بیماران قطعی تب کریمه کنگو در تربت‌جام پس از حضور در مراسم جمعی در یکی از روستاهای بخش مرکزی این شهرستان از یک منبع یکسان آلوده و مبتلا شده‌اند. 

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: ۱۰ نفر دیگر از بیمارانی که نتیجه آزمایش طبی آنها مثبت بوده در نقاط مختلف به ویروس عامل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گرفتار شده‌اند.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به عید سعید قربان و ذبح کردن دام سبک شهروندانی که قصد کشتار دام را دارند باید با رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی در این زمینه اقدام کنند.

دکتر افکار مراجعه دیرهنگام بیماران مشکوک، به مراکز بهداشتی و درمانی را از مهمترین مشکلات مقابله با بیماری تب کریمه کنگو در این منطقه اعلام و بیان کرد: این در حالی است که می‌بایست درصورت مشاهده علائم بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، فرد بیمار در کوتاهترین زمان ممکن به مراکز درمانی مراجعه کند. 

وی ادامه داد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که به وسیله کنه در بهار و تابستان گسترش پیدا می‌کند و اگر انسان با دام آلوده یا لاشه و خون دام آلوده ارتباط داشته باشد یا از گوشت و جگر خام دام آلوده استفاده کند به این بیماری مبتلا می‌شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: شروع ناگهانی تب، درد عضلانی و خونریزی از جمله علائم مهم بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می‌باشد.

وی افزود: شهروندان باید گوشت مورد نیاز خود را از واحدهای صنفی دارای مجوز تهیه کنند و گوشت خریداری شده را مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه یخچال نگهداری نموده و هنگام مصرف نیز آن را خوب بپزند و همچنین دامداران با رعایت کامل موارد بهداشتی ارتباط با دام‌های آلوده نداشته باشند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.