مولف و نویسنده مصری کتابی جدید در زمینه رصد تلاش‌های تجاوزگرانه علیه آب‌های مصر موسوم به "پیام نیل به سیسی" منتشر کرده و در آن از طرح اسرائیل برای سلطه بر آب‌های مصر پرده برمی‌دارد.

"طرح خطرناک اسرائیل برای تصاحب آب‌های رود نیل تا فرات"

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت روسیا الیوم، بسام عبدالسمیع، نویسنده و مولف مصری تاکید کرد: مصر اراده واقعی اجرایی و تحت حمایت توانمندی‌های نظامی قادر به بازدارندگی هرگونه تجاوز را داراست و اقدامات اتیوپی درباره پر کردن سد، مصر را به تنها راهکار برای بقا سوق می‌دهد.

این نویسنده در اظهاراتی مطبوعاتی اشاره کرد، توطئه‌چینان، پیام سیسی از بابت اظهاراتش در زمینه حمایت از مرزهای غربی مصر و آمادگی نیروهای مسلح مصر را درک نکردند.

او بر توان مصر برای ممانعت از هرگونه تجاوز یا حمله در داخل و خارج چه از سمت شرق، غرب، جنوب، شمال یا در عمق داخلی آن تاکید کرد.

این نویسنده تصریح کرد:‌ ارتش مصر عقیده‌ای راسخ دارد مبنی بر این‌که حمایت می‌کند اما تهدید نمی‌کند و اجازه حمله به مصر، حقوق و امنیتش را نمی‌دهد و حمایت از آب رود نیل در راس حقوقی است که از آن کوتاه نمی‌آید.

بسام عبدالسمیع اشاره کرد، گروهک صهیونیستی در دهه ۷۰  قرن گذشته از مصر خواست آن را از آب‌های رود نیل از طریق سینا بهره‌مند کند و الا اقدام به مشکلاتی برای مصر در منابع نیل در اتیوپی و منطقه دریاچه‌ها می‌کند چیزی که اکنون در قالب تکمیل طرح از نیل تا فرات در حال اجراست.

مولف تاکید می‌کند، از طریق رصد اقدامات کنونی در اتیوپی و کشورهای حوزه رود نیل مشخص می‌شود طرح‌های صهیونیستی طبق مفاهیم مرزهای نرم تا اسرائیل بزرگ حرکت می‌کند و از حمایت آمریکا با ابزارهای مختلف جهت تقویت تسلط صهیونیستی بر خاورمیانه در جریان است و اسرائیل در کشورهای حوزه رود نیل از طریق سازمان‌های این کشورها با مهارت‌های نظامی اسرائیل و تحریک کشورهای منابع رود نیل بر درخواست سهم بیشتر از آب‌هاو خصومت با رو آوردن به نرخ گذاری آب‌ها و فروش آن از طریق طرح‌های سدسازی‌ها پیش می‌رود. 

این نویسنده جزئیات طرح آمریکایی - صهیونیستی با ایجاد واقعیتی جدید با هدف نابودی مصر و فصول آن از طریق فروش سلاح به کشورهای آفریقایی برای جنگ افروزی و انتقال نمایش عملیات تخریب و نابودی به این قاره در سال جاری میلادی و اعلام بورس‌های فروش آب‌های شیرین که طرح قرن بیست و یک شمرده می‌شود را حکایت می‌کند.

عبدالسمیع در کتابش به جزئیات توطئه صهیونیستی علیه مصر از طریق تسلط بر منابع آب رود نیل برای دستیابی به طرح از نیل تا فرات و نقش ترکیه در طرح از نیل تا فرات و طرح‌های رژیم صهیونیستی در مذاکرات سد النهضه می‌پردازد و می‌گوید آنچه در جریان است پیامی مشترک بین آنکارا  تل‌آویو به قاهره در طرح توطئه بزرگ علیه مصر است.

مولف کتاب می‌گوید، آزمایشی برای طرح اسرائیل جهت سیطره بر نیل و نابودی مصر در حال انجام است و اگر سد رها شود افتتاح سه سد دیگر را از طریق اجرای فروش آب‌های مصر و دیگر کشورها و آغاز بورس آب‌های نیل به حدود ۲۰۰ میلیارد متر مکعب که پشت چهار سد ذخیره سازی می‌شود، در پی خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.