مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: از سال گذشته تاکنون حدود یکهزار و ۹۰۰ پرونده اجرایی برای اسناد رهنی و شرطی و ۲ هزار و ۸۰۰ پرونده برای قراردادهای دخلی وصول مطالبات بانک‌های استان در ادارات اسناد رسمی استان تشکیل شده است.

۴۷۰۰ پرونده وصول مطالبات بانکی در خراسان رضوی تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسن بهادر افزود: حدود ۷۵ درصد از این  پرونده‌ها مختومه و از نوبت خارج شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه بیش از ۵۴۲ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال از مطالبات بانک‌ها توسط دوایر اجرای اسناد رسمی سراسر استان وصول شده که سهم بانک‌های خصوصی از این مبلغ دو برابر بانک‌های دولتی بوده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: سال گذشته نیز ۶ هزار و ۲۵۲ میلیارد و ۶۵ میلیون ریال معوقات بانکی در این استان وصول شد که سهم بانک‌های خصوصی دو برابر بانک‌های دولتی بود.

وی افزود: در ١٠ سال اخیر رشد وصول مطالبات بانکی در استان ۱۳۰ درصد بود و این استان از نظر رقم وصولی‌ها بین رتبه‌های دوم تا پنجم کشور قرار گرفته است.

بهادر ادامه داد: همچنین از سال گذشته تاکنون ۳۶ هزار و ۳۰۰ سند مشارکت مدنی و  فروش اقساطی و سایر اسناد تسهیلاتی در دفاتر اسناد رسمی استان تنظیم شده است.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۳۹ واحد ثبتی مصوب دارد که این تعداد معادل ۶ درصد از کل واحدهای ثبتی فعال در کشور است.
۵۰۶ دفتر اسناد رسمی و ۲۳۰ دفتر ازدواج و طلاق در خراسان رضوی به طور متوسط ماهیانه ۲۷۲ هزار خدمت به مردم ارائه می‌دهند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.