یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه الان قانون انتخابات کشور با مشکلاتی روبرو است گفت: اصلاح این قانون با جدیت دنبال شود.

اصلاح قانون انتخابات با جدیت دنبال شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه  دراستان ، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با مدیران شورای نگهبان استان یزد با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون انتخابات در کشور اظهارداشت :یکی از مشکلاتی که الان در ارتباط با قانون انتخابات وجود دارد این است که دلیل عدم تایید صلاحیت ها به درستی به افراد بیان نمی شود و همین موضوع اختلافاتی را به وجود می آورد.

وی افزود: باید قانون به گونه ای اصلاح شود که دلیل عدم تایید یا رد صلاحیت افراد به صورت شفاف به آنها بیان شود و در صورتی که اشتباهی وجود دارد بتوان این اشتباه را جبران کرد.

ناصری تصریح کرد: برخی مواقع غفلت هایی از سوی برخی افراد انجام می شود که سبب رد صلاحیت وی می شود و الان در چنین شرایطی عدم التزام به اسلام دلیل اعلام می شود در حالی که این فرد التزام کامل به اسلام ممکن است داشته باشد و در اثر غفلت اشتباهی انجام داده باشد.

امام جمعه یزد افزود: شورای نگهبان هم مشکلاتی که در ارتباط با قوانین انتخابات مشاهده کرده را باید اعلام کند تا نمایندگان مجلس بتوانند بهتر نسبت به اصلاح این قوانین حرکت کنند.

وی گفت: این مورد نباید به سال آخر دوره مجلس گذاشته شود چرا که در آن زمان وقت کافی برای رسیدگی و اصلاح قانون وجود ندارد و از همین الان باید پیگیری لازم برای رفع این مشکل انجام شود و قوانین مختلفی در ارتباط با انتخابات را در سالهای پایانی مجلس مشاهده کردیم که به دستور کار وارد شد ولی نتیجه ای از آن گرفته نشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.