معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی از سه مصوبه جدید مساعدتی در زمینه شرایط و نحوه پرداخت حقوق موقوفه برای مستاجران آستان قدس رضوی خبر داد.

اعلام ۳ مصوبه مساعدتی پرداخت حقوق موقوفه برای مستاجران آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی حقیقی با اعلام این خبر اظهار کرد: با موافقت تولیت آستان قدس رضوی و به مناسبت میلاد با سعادت حضرت رضا(ع) در راستای اعمال مساعدت در زمینه شرایط و نحوه پرداخت حقوق موقوفه توسط مستاجران محترم و به مناسبت ایام پر برکت دهه کرامت، مصوبات جدیدی از تاریخ ۲۹/۰۴/۱۳۹۹ قابل اجرا خواهد بود.

حقیقی با اشاره به مصوبه مساعدتی تغییر در نوع بهره برداری توسط مستاجران گفت: از ابتدای شروع دهه کرامت سال جاری به مدت سه ماه، پرداخت نقدی حقوق مربوط به تغییر نوع بهره برداری توسط مستاجران موقوفه، مشمول تخفیف نقدی ۳۰ درصدی کل حق تقدیمی تعیین شده خواهد شد و پرداخت اقساطی نیز به صورت یک ششم نقد و الباقی در ۵ قسط مساوی سالانه قابل محاسبه و دریافت می باشد.

وی بیان کرد: همچنین پرداخت حقوق موقوفه از بابت اجاره معوقه کشاورزی از ابتدای دهه پر برکت کرامت امسال تا پایان شهریور ماه سال جاری، در صورت مراجعه مستأجرینی که بدهی معوق آنها از تاریخ ۰۱/۰۱/۱۳۹۲ الی ۲۹/۱۲/۱۳۹۸ است، پرداخت بدهی معوق آنها به نرخ همان سال ایجاد بدهی، محاسبه و تسویه خواهد شد.

حقیقی در ادامه با اشاره به چک‌ های برگشت خورده اعلام کرد: از ابتدای شروع دهه کرامت تا پایان شهریور ماه سال جاری، در خصوص چک‌ های برگشت خورده با مبلغ کمتر از یک میلیارد ریال که سررسید بدهی آنها از ۰۱/۰۱/۱۳۹۳ به بعد باشد (به جز چک‌های مربوط به حق تقدیمی واگذاری ابتدا به ساکن زمین از طریق سالن واگذاری، حق تقدیمی در سررسید و حق تقدیمی اضافه متراژ) در صورتی که مستاجرین نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند، از پرداخت خسارت تأخیر تأدیه معاف و جرائم ایشان بخشیده خواهد شد.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی تاکید کرد: پرداخت هزینه دعاوی و حقوقی از این مصوبه مساعدتی مستثنی می باشد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.