تیم فوتبال استقلال پس از هفته‌ها ناکامی جمعه شب در ورزشگاه تختی آبادان موفق شد با گل‌های شیخ‌دیاباته و امیرارسلان مطهری صنعت نفت را شکست دهد تا طلسم پیروز نشدن در دوران پساکرونا را بشکند.

«شهرخودرو» سر راه آسیایی شدن استقلال

امین غلام نژاد/

 تیم فوتبال استقلال پس از هفته‌ها ناکامی جمعه شب در ورزشگاه تختی آبادان موفق شد با گل‌های شیخ‌دیاباته و امیرارسلان مطهری صنعت نفت را شکست دهد تا طلسم پیروز نشدن در دوران پساکرونا را بشکند. شاگردان فرهاد مجیدی با این پیروزی ۴۱ امتیازی شدند و به رده پنجم جدول صعود کردند تا با توجه به یک بازی عقب‌افتاده برای استقلال، این تیم به کسب سهمیه آسیا بیشتر امیدوار شود. اما بدون شک ارتش فرهاد مجیدی در هفته‌های آخر برای کسب سهمیه کار مشکلی را پیش رو دارد؛ نکته جالب اینکه استقلال در پنج هفته پایانی برای کسب سهمیه آسیا باید از سد محکم چهاراستقلالی سابق بگذرد که هر کدام از آن‌ها انگیزه خاص خودشان را مقابل فرهاد مجیدی خواهند داشت. هرچند استقلال در جام حذفی هم امید به کسب سهمیه دارد اما آنجا نیز در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف زردپوشان اصفهانی بروند که امیرقلعه نویی سکاندار آن است. به همین بهانه مروری داریم بر بازی‌های باقیمانده استقلال در هفته‌های پایانی.

*نخستین دیدار با کاپیتان فکری

پنجشنبه ۲ مرداد،   ورزشگاه آزادی شاهد حضور دو کاپیتان سابق استقلال، البته نه کنار هم بلکه رودرروی هم است. محمود فکری که در نساجی حنیف عمران زاده را هم کنار خود می‌بیند حالا آمده است با شکست تیم محبوبش، خودی نشان دهد و به نوعی سد راه مجیدی در راه رسیدن به آسیا شود. یقیناً تقابل شماره ۶ و ۷ سابق استقلال که روزگاری در آزادی دل هواداران را می‌بردند، می‌تواند برای فوتبال‌دوستان به خصوص هواداران استقلال جذاب باشد.

*ژنرال و استقلال دوباره به هم رسیدند

پرافتخارترین مربی لیگ برتر و البته استقلال تهران یک بار دیگر و در سخت‌ترین شرایط باید به میهمانی تیم محبوبش در آزادی برود. پس از اینکه استقلال دیدارش مقابل نساجی را به انجام رساند در دومین گام برای رسیدن به آسیا چهارشنبه ۸ مرداد با مانعی سخت‌تر مواجه است. شاگردان امیرقلعه‌نویی که در ابتدای فصل نتایج درخشانی کسب کردند و مدعی اول کسب قهرمانی بودند، حالا حتی خطر از دست دادن سهمیه را نیز حس می‌کنند. دیدار با سپاهان و جدال همیشگی استقلال با قلعه‌نویی، قطعاً دیدنی خواهد بود. تاریخچه دیدارهای ژنرال مقابل استقلال این قضیه را ثابت کرده که باید در انتظار یک دیدار پُر از استرس و هیجان باشیم.

*تقابل «هفت» های سابق

اما سومین استقلالی که از قضا روزگاری مانند مجیدی شماره هفت بر تن می‌کرد، در هفته بیست و هشتم و در ورزشگاه امام رضا مشهد انتظار فرهاد را می‌کشد. سهراب بختیاری زاده که به تازگی هدایت شهرخودرو را بر عهده گرفته است و البته در نخستین بازی که هدایت این تیم مشهدی را بر عهده داشت، ناموفق ظاهر شد و مغلوب پارس جنوبی شد، در تقابل با استقلال انگیزه خاص خودش را خواهد داشت. سرمربی شهرخودرو باید  تیمش را به سهمیه آسیایی برساند و در این راه چاره ای ندارد جز اینکه از تمام حریفان خود امتیازهای لازم را بگیرد. بدون تردید تقابل این دو شماره هفت سابق استقلال در مشهد و نتیجه آن مسابقه در تعیین سهمیه‌های آسیایی تأثیرگذار است. نکته مهم این است که بختیاری‌زاده شاید در این راه انگیزه اش از مجیدی هم بیشتر باشد و در نخستین تجربه سرمربیگری‌اش در لیگ برتر بتواند خودی نشان دهد و با کسب سهمیه آسیا برای نماینده مشهد راه پر پیچ و خم مربیگری در لیگ برتر را با موفقیت آغاز کند. هر چند بختیاری زاده کار سختی در این راه خواهد داشت و علاوه بر رویارویی با شاگردان مجیدی باید با صنعت نفت در آبادان، تراکتور سازی در مشهد، سپاهان در اصفهان و در هفته پایانی با نساجی در مشهد بازی کند.

*آخرین نبرد با پاشازاده

استقلال در هفته ما قبل پایانی لیگ برتر باید به مصاف پیکان در آزادی برود تا نبرد سرنوشت ساز شاگردان فرهاد در هفته پایانی با یک استقلالی دیگر یعنی مهدی پاشازاده باشد که تیمش در انتهای جدول حال و روز خوشی ندارد و شاید تا آن زمان حتی به لیگ یک هم سقوط کرده باشد اما این مسائل بهانه‌ای نیست تا سرمربی شاهین بوشهر در مقابل تیمی که روزگاری با آن به تیم ملی رسید و خوش می‌درخشید، بی‌انگیزه باشد. تقابل کاپیتان‌های سابق استقلال درهفته پایانی لیگ برتر هم می‌تواند به کسب سهمیه آبی‌پوشان منجر شود و سبب خوشحالی هواداران این تیم شود، هم می‌تواند کام آن‌ها را تلخ کند و دست استقلال را از رسیدن به سهمیه کوتاه کند.

در پایان این گزارش باید گفت به هر حال، سرمربیان چهار تیم لیگ برتری (فکری، قلعه‌نویی، بختیاری‌زاده و پاشازاده) که روزگاری در لباس استقلال برای موفقیت این تیم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کردند، اکنون هر یک برای اهدافی که پیش رو دارند، مقابل تیم دوران جوانی خود قرار می‌گیرند و برای کسب موفقیت تیم‌هایشان، مانعی در راه مجیدی و کسب سهمیه‌ لیگ قهرمانان آسیا شده‌اند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.