گویا انفجارها در خاک ایالات متحده آمریکا تمامی ندارد. هنوز چند ساعت از توییت ترامپ که در آن تهدید کرده بود «منتظر هشت هفته استثنایی باشید» نگذشته بود که انفجاری شدید در بزرگ‌ترین کارخانه فولادسازی جهان به نام آرسلورمیتال در شهر برنز هربور رخ داد.

ایالات منفجره آمریکا!

علوی/

گویا انفجارها در خاک ایالات متحده آمریکا تمامی ندارد. هنوز چند ساعت از توییت ترامپ که در آن تهدید کرده بود «منتظر هشت هفته استثنایی باشید» نگذشته بود که انفجاری شدید در بزرگ‌ترین کارخانه فولادسازی جهان به نام آرسلورمیتال در شهر برنز هربور رخ داد. این بار و در انفجاری جدید، نیروگاه تولید برق شافر در شهر ویتفیلد در ایالت ایندیانا دچار انفجار و آتش‌سوزی شد که بر اساس اعلام مقام‌های محلی، دلیل آن هنوز ناشناخته است. به گزارش فارس، این شرکت اعلام کرد در پی این آتش‌سوزی بخشی از نیروگاه تخلیه شده است. شبکه‌های اجتماعی گزارش دادند انفجار در ترانسفورمرهای این نیروگاه سبب ایجاد آتش‌سوزی وحشتناکی شده است. شرکت نیپسکو هم که این نیروگاه زیرمجموعه آن قرار دارد، اعلام کرد به دلیل گستره وسیع ویرانی‌های این آتش‌سوزی و انفجار، تأسیسات و ساختمان‌های این نیروگاه تخلیه شده‌اند.

در همین حال، منابع خبری بامداد شنبه از وقوع آتش‌سوزی دیگر در آمریکا خبر دادند. پایگاه خبری AJC گزارش داده یک کارخانه مواد شیمیایی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد جکسون شهر آتلانتا در جنوب ایالت جورجیا دچار حریق شده است. کارخانه‌ای که دچار حریق شده «آلکمیکس» نام دارد و برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که آتش‌نشان‌ها توانسته‌اند از حجم آتش کاسته و آن را مهار کنند.

در همین حال، اظهارنظرها درباره حادثه آتش‌سوزی در ناو یواس‌اس بونهام ریچارد ایالات متحده نیز کماکان ادامه دارد. گفته می‌شود این اتفاق، بزرگ‌ترین آتش‌سوزی نیروی دریایی آمریکا در ۱۰سال گذشته بوده است. آدمیرال مایک گیلدی، فرمانده عملیات دریایی این کشور پس از قدم زدن بر ناو آتش گرفته بونهام ریچارد تأکید کرد این ناو هواپیمابر دچار خسارت‌های ساختاری، برقی و مکانیکی گسترده‌ای شده است. به گزارش آسوشیتدپرس، وی گفت: تحقیقات بررسی خواهد کرد علت این آتش‌سوزی چه بوده، آیا هنگامی که این اتفاق رخ داد تعداد کافی ملوان در حال انجام وظیفه بودند یا خیر و چرا هنگامی که این آتش‌سوزی اوایل روز یکشنبه در حالی که کشتی لنگر انداخته بود، درگرفت، سیستم اطفای حریق آن غیرفعال بود.

ناوهای جنگی آبی-خاکی جزو معدود ناوها در این یگان هستند که می‌توانند به عنوان یک ناو هواپیمابر کوچک عمل کنند. اگر ناو یواس‌اس بونهام ریچارد تعمیر نشود، هزینه‌ای برابر با ۴ میلیارد دلار به منظور جایگزینی آن برای نیروی دریایی آمریکا به همراه خواهد داشت. بنا بر گزارش‌ها، دست‌کم از هفته پیش تاکنون ۶ آتش‌سوزی مهیب از حریق رزم‌ناو «بونهام ریچارد» تا منابع طبیعی یوتا گزارش شده است؛ حوادثی که ابعادشان بزرگ اما علتشان ناشناخته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.