نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان خراسان رضوی گفت: آزمایشگاه‌های مرجع در این استان اجازه عقد قرارداد با موسسات و سازمان‌ها برای انجام آزمایش PCR در زمینه کرونا را ندارند و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.

آزمایشگاه‌های خراسان رضوی اجازه عقد قرارداد برای آزمایش کرونا ندارند

به گزارش قدس آنلاین ، محمدحسین بحرینی  اظهار کرد: تست‌های آزمایشگاهی PCR  و سرولوژیک ارزش بیماریابی و غربالگری کرونا را ندارند.
وی افزود: تمامی اقدامات پاراکلینیک و کلینیکی در زمینه کرونا از جمله انجام آزمایش‌های تخصصی و غیرتخصصی نظیر  PCR  باید با تجویز و بر اساس نسخه پزشک باشد و مراکز آزمایشگاهی بدون نسخه پزشک حق انجام چنین کاری را ندارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰ رسیدگی به شکایات در حوزه بهداشت و درمان اطلاع‌رسانی کنند.
وی گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا آزمایشگاه‌های بیمارستان امام رضا(ع)، جهاد دانشگاهی و بیمارستان امام حسین (ع) در مشهد برای انجام تست  PCR  از افراد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ فعال شد و برای مشارکت در این حوزه چند آزمایشگاه بخش خصوصی نیز درخواست دریافت مجوز داشتند.
بحرینی افزود: در حال حاضر علاوه بر آزمایشگاه‌های بخش دولتی، هشت آزمایشگاه بخشی خصوصی نیز در زمینه انجام تست PCR فعال هستند و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی بر اساس تفاهمنامه منعقد شده با دانشگاه ملزم به تخصیص بخشی از ظرفیت تست‌های PCR  خود به دانشگاه هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.