قرارداد سرمایه گذاری طرح گردشگری تفریحی غارمزداوند بین شهرداری این شهر و موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی امضا شد.

طرح گردشگری غار مزدواند، در سرخس کلید خورد

به گزارش قدس آنلاین، قرارداد همکاری و سرمایه گذاری طرح تفریحی گردشگری غار مزداوند به منظور توسعه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه این غار به عنوان یک جاذبه زیبای طبیعی بین شهرداری مزداوند و موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی به امضاء رسید.

میثم کرمانی مدیرعامل موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی با اشاره به ویژگی‌های خوب این جاذبه طبیعی به عنوان یک ظرفیت مطلوب گردشگرپذیری در نزدکی شهر مشهد، گفت: غارنوردی یکی از شاخه‌های ژئوتوریسم و گردشگری طبیعی است که می‌تواند یکی از انواع تنوع گونه‌های مختلف گردشگری را برای مردم مشهد، گردشگران و زائران رقم بزند.
او با اشاره به غارعلیصدر به عنوان نمونه موفق در حوزه جذب گردشگر در کشور، افزود: حجم زائران و گردشگرانی که وارد شهر مقدس مشهد می‌شود قابل قیاس با همدان نیست و اگر در پروژه گردشگری تفریحی غارمزداوند با برنامه پیش برویم، اتفاق بزرگی برای توسعه گردشگری در منطقه و استان رقم خواهد خورد.

شهرداری پویا به دنبال درآمدپایداراست

محمدرضا رجبی مقدم فرماندار سرخس گفت: شاخصه یک شهرداری پویا این است که در پی ایجاد درآمد پایدار برای اجرای برنامه‌های حوزه مدیریت شهری خود باشد.
او با اشاره به قابلی‌های ویژه گردشگری دریاچه بزنگان، غار مزداند، آبگرم و ... در این منطقه، افزود: ما در حوزه سرخس برای مزداوند آینده خوبی متصوریم از این رو یک بسته کامل گردشگری بامحوریت مزداوند تهیه است که برای اجرا و عملیاتی کردن آن باید برنامه ریزی کرد.
فرماندار سرخس ادامه  داد: قطعاً سرمایه گذاری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی در این پروژه به نفع شهرداری، سازمان و شهروندان این شهر خواهد بود؛ رویکردی خوبی در مدیریت شهری مزداوند شاهدیم به عنوان فرمانداری شهرستان هرگونه همکاری را برای اجرای موفق پروژه خواهیم داشت.

 انجام سرمایه گذاری‌ها  صرفا از طریق سازمان همیاری شهرداری‌

محمدگل محمدی  شهردارمزداوند گفت: یکی از رویکردهای اصلی ما این است که عمده کارها و فعالیت‌های حوزه شهرداری و مدیریت شهری به ویژه در بخش سرمایه گذاری را صرفاً از طریق سازمان همیاری شهرداری‌های استان انجام دهیم.
او افزود: باور داریم که رویکرد سازمان همیاری شهرداری‌ها و مدیران این نهاد تخصصی با سمت و سوی تجارت و بازرگانی و جهش زا بوده و به طرف خلق ایده‌های نو پیش رفته است.
شهردارمزداوند ادامه داد: افتخارمی کنیم از اولین شهرداری‌هایی هستیم که چنین قراردادی را برای توسعه گردشگری در شهرستان با سازمان همیاری به امضاء می‌رسانیم.
گل محمدی  در رابطه با پروژه غار مزداوند بیان کرد: این پروژه برای منطقه و سرخس باعث جهش در تولید خواهد شد و ایجاد اشتغال و جذب تعداد قابل ملاحظه‌ای از گردشگران و زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا (ع) کمک خواهد کرد.

غار مزداوند قابلیت منحصربه فردی برای جذب گردشگر دارد

ابراهیم نیا مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی نیز در این جلسه ویژگی‌های طرح گردشگری غار مزداوند را تشریح کرد.
او افزود: غار مزداوند به عنوان یک غار تاریخی مطرح است که در فهرست آثار ملی ثبت است و علاوه بر آن به عنوان یک غار طبیعی نیز محسوب میگردد که بخشی از جاذبه های آن وجود تجمع زیستی خفاش هاست همچنین دهلیزهای عمودی و افقی نیز از دیگر جاذبه های غار است که برای غارنوردان حرفه ای جذابیت ویژه ای دارد.
مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌ ادامه داد: ساماندهی غار با رعایت ضوابط میراث فرهنگی و زیست محیطی، محوطه سازی و ایجاد فضای سبز متناسب با الگوی گیاهان بومی، ساخت آلاچیق، سرویس های بهداشتی، پارکینگ، چایخانه، دفتر مدیریت و اقامتگاه های بومگردی از مهمترین برنامه های پیش بینی شده در این طرح است.
ابراهیم نیا بیان کرد: فاز اول طرح در ۵ هزارمتر از اراضی شهرداری است و درفاز بعدی امکان سنجی برای توسعه آن با توجه به توپوگرافی و جاذبه‌های سرمایه گذاری منطقه وجود دارد و سرمایه گذاری اولیه ۳۰ میلیارد ریال خواهد بود.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.