مدیر امور منابع آب مشهد، در پی ارسال گزارش‌های مردمی درباره بهره برداری، برداشت و فروش غیر مجاز آب از قنات‌های پیرامونی مشهد به خصوص قنات مربوط به خرده مالکین روستای منزل آباد توسط تانکرهای حمل آب، از اعزام نیروهای گشت و بازرسی برای بررسی این گزارش‌ها به منطقه خبر داد.

شناسایی و توقیف تانکرهای حمل آب غیر مجاز از قنات منزل آباد مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، محمد برزویی اظهار کرد: براساس گزارش نیروهای گشت و بازرسی امور آب مشهد تعداد سه تانکر متخلف که مبادرت به برداشت آب غیر مجاز از قنات منزل آب مشهد می‌کردند شناسایی و توقیف شدند.

مدیر امور منابع آب مشهد با اشاره به اینکه نیروهای گشت و بازرسی با شناسایی سه تانکر حمل آب غیر مجاز از قنات منزل آباد اخطارهای لازم را به خرده مالکان دادند، افزود: متاسفانه برخی از سود جویان با استفاده از شرایط موجود نسبت به برداشت بی‌رویه و بدون مجوز از قنات‌های پیرامون مشهد اقدام می‌کردند و با مبالغ هنگفت این نعمت خدادادی را برای مصارف کشاورزی، باغ داری، ساختمان سازی به فروش می‌رساند.

وی افزود: این تانکرها براساس گزارش‌های رسیده از مبلغ ۳۰ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان بدون اخذ مجوز آب به شهروندان متقاضی به فروش می‌رسید.

برزویی یادآور شد: نیروهای گشت و بازرسی در ادامه انجام وظایف میزان آبدهی قنات به میزان ۷۵ لیتر در ثانیه را اندازه گیری و برای درج در شبکه آبرسانی شهرستان مشهد گزارش لازم صورت گرفت.

مدیر امور منابع آب مشهد با اشاره به اینکه ۳ درصد منابع آب شرب شهرستان مشهد را قنات ها تشکیل می دهند گفت: تعداد قنات‌های فعال که بخشی از آب شرب مشهد را تامین می کنند بیش از ۵۰۰ رشته است.

وی افزود: قنات، منبع آبیاری زمین‌های کشاورزی است و امسال به‌دلیل بارندگی فراوان، خروجی زیادی داشته است. هر کشاورز یک سهم از آب قنات دارد و می‌تواند سهم خود را بفروشد. احتمال دارد چندنفری سهم خود را از این قنات واگذار کرده باشند که باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

برزویی در پاسخ به این سوال که تملک این قنات متعلق به کیست؟ می‌گوید: این قنات خصوصی است و به افراد محلی‌ ارتباطی ندارد. برداشت آب قنات، ارتباطی به آب شرب منزل‌آباد ندارد، زیرا آب این منطقه تحت نظر آب‌وفاضلاب شهری است.

مدیر امور منابع آب مشهد تصریح کرد: موظف هستیم به استناد قانون توزیع عادلانه آب با افراد خاطی که با بی‌توجهی به قانون اقدام به بهره برداری غیر مجاز از منابع آب و یا فروش آن می‌کند برخورد قاطع قانونی را به عمل آوریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.